Foto: SkyShowtime

SkyShowtime del av Allentes erbjudande

Med den nordiska lanseringen av SkyShowtime kan tv-distributören Allente lägga ännu en streaming-gigant till sitt utbud. SkyShowtimes populära innehåll passar perfekt in i Allentes framgångsrika strategi att kombinera linjära kanaler med streaming-tjänster, både för parabol, fiber och OTT. “SkyShowtime bevisar att “content is king”, med några av de största film- och seriesuccéerna”, säger Mahmoud Mustapha på Allente.

Allente är den ledande parabol-tv-distributören Norden, med en snabbt växande kundbas på fiber-tv och OTT. Företaget erbjuder olika kombinationer av linjära kanaler och streaming-tjänster, något som har visat sig vara populärt hos bolagets kunder:

“Våra kunder uppskattar kombinationen av linjära kanaler och streamingtjänster, med möjligheten att både se nyheter och sport live, och strömma favoritserierna och -filmerna när de önskar. De här tittarvanorna har visat sig vara ganska stabila under de senaste åren”, säger Mahmoud Mustapha, CCO på Allente.

När SkyShowtime lanseras i Sverige, kommer Allente att erbjuda tjänsten för både parabol- och fiber-tv-kunder. SkyShowtime kommer att ersätta Paramount+ och vara del av tv-paketen Standard, Large och Premium. Streamingtjänsten är den perfekta matchningen för Allente, med ett brett utbud av kvalitetsserier som Yellowstone, Halo och Dexter, filmklassiker och de senaste storfilmerna.

“Vi är otroligt glada över att lansera SkyShowtime i Norden och ser fram emot att erbjuda Allentes kunder det allra bästa utbudet av globala serier och filmer på ett och samma ställe”, säger Henriette Skov, Regional General Manager för SkyShowtime i Nordeuropa.

“SkyShowtime bevisar att “content is king”, med några av de största film- och seriesuccéerna i sitt utbud. Våra kunder kan glädjas både åt ett fantastiskt arkiv av filmer och serier vi vet att de älskar, och efterfrågat nytt innehåll som rullas ut framöver. Min personliga rekommendation just nu är The Lost City, men jag måste erkänna att Paw Patrol troligen är det innehåll som det tittas mest på i vårt hem”, säger Mahmoud Mustapha.