Ny B2B-direktör hos Allente

Ny B2B-direktör hos Allente

Den nordiska tv-distributören Allente meddelar idag att man anställer Magnus Creutz som direktör för bolagets Business to Business-verksamhet. Magnus ersätter Roger von Zernichow, som klivit in i rollen som Norge-chef för Allente.

Magnus Creutz kommer närmast från rollen som Head of Solution Sales för ISS Facility Services, och har också en gedigen bakgrund från tv- och telekom-branschen. Bland annat ledde han åren 2010 till 2016 arbetet med produkt- och affärsutveckling för Canal Digital, som tillsammans med Viasat är en del av Allente. Magnus har även arbetat för Telenor Sverige 2017-2018, med ansvar för kommersiell produktledning för bredband och TV.

Det är med andra ord en nygammal kollega som kliver innanför Allentes portar i januari, något bolaget tänker ta fasta på:

”Magnus kommer med en gedigen branscherfarenhet, men också med ett nytänk som passar oss som organisation helt perfekt. Allente är i en stark tillväxtfas, och Business to Business-verksamheten växer snabbast av alla. Rollen är därför strategiskt viktig, med en tyngd som matchar Magnus bakgrund och personlighet oerhört väl. Vi har nyss lagt Allsvenskan till vår portfölj av exklusiva offentliga visningsrättigheter, där bland annat också vinterns Fotbolls-VM ligger sedan tidigare. Vi har startat upp ett nordiskt samarbete på företagssidan med Elgiganten, och fler strategiska partnerskap är på gång. Vi introducerar dessutom nya innovativa produkter på hotell-marknaden och växer snabbt på den kollektiva marknaden. Allt detta tack vare ett fantastiskt team, som jag vet kommer att fortsätta sin framgångsrika resa under Magnus ledarskap”, säger Mahmoud Mustapha, CCO på Allente.

Även Magnus Creutz ser fram emot att få träffa B2B-teamet:

”De senaste två åren har jag visserligen bara följt Allentes resa utifrån, men har verkligen imponerats av det som Allente-teamet har åstadkommit på så kort tid. Att nu få bli en del av detta team och ta nästa steg i bolagets tillväxtresa på en spännande TV-marknad i förändring känns otroligt inspirerande. Med de nya starka rättigheterna och partnerskapen som grund ser jag ser fram emot att få lägga i nästa växel tillsammans med teamet”, säger Magnus Creutz.

Magnus Creutz kommer att rapportera till Mahmoud Mustapha, och ingå i den kommersiella divisionens ledningsgrupp.