LG Smart tv-app hos Allente

LG Smart tv-app hos Allente

Den nordiska tv-distributören Allente meddelar i dag att bolaget lanserar en app för LG Smart tv. Appen kan laddas ner i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

I mitten av september annonserade Allente lanseringen av en Android tv-app. Med lanseringen av även en LG Smart tv-app är bolaget ett steg närmare målet att finnas på alla plattformar som kunderna använder.

«Med lanseringen av vår app för LG Smart tv tar vi ännu ett steg mot att erbjuda vårt underhållningsuniversum på alla de plattformar våra kunder efterfrågar. LG är kända för användarfokuserad innovation, och genom att erbjuda våra tjänster på LG storskärmar sätter vi gemensamt fokus på användarupplevelsen», säger Mahmoud Mustapha, CCO på Allente.

«Vi är väldigt glada över att önska Allente välkomna till LG webOS Smart TV. Vi letar alltid efter sätt att stärka vårt erbjudande på den nordiska marknaden, och den nya appen är ett till viktigt steg på den resan. Vår marknad räknas som en av de mest moderna i världen för strömningstjänster, och tillsammans med Allente är vi glada att kunna hjälpa konsumenterna på resan mot tv-box-fri underhållning», säger Jonas Markén, Smart TV Manager på LG Electronics Nordic.

På samma sätt som med den nyligen lanserade Allente Android tv-appen, har Allentes LG Smart tv-app lanserats i en betaversion och är för ögonblicket tillgänglig för LG tv-modeller från perioden 2018 till 2022. Inom kort kommer funktioner som integrerat innehåll från streamingtjänster, sök och TVOD, det vill säga att hyra eller köpa innehåll, att läggas till.

LG Smart TV-appen som nu lanserats erbjuder live-tv, veckoarkiv, funktionen att starta ett program från början, en programguide som låter dig se kommande program utan att lämna det program du tittar på, och mer.

Ämnen