Kultspelare tar plats på allsvenska barer och pubar

Kultspelare tar plats på allsvenska barer och pubar

Vad har Jan Tauer, Pontus Segerström och Max von Schleebrügge gemensamt? De är alla kultspelare i Allsvenskan och blir nu först ut i Allentes initiativ att hylla några av Allsvenskans allra populäraste spelare genom tiderna.

Allsvenskan i fotboll går in i säsongens slutskede och nu ska det avgöras vilket lag som vinner och vilka som åker ur. Det är med andra ord tid för hjältar att träda fram och göra avtryck, precis som kultspelare alltid har gjort.

Allente, som äger rättigheten för offentlig visning av Allsvenskan genom ett avtal med Warner Bros. Discovery, vill nu lyfta fotbollshjältarna och har därför tillsammans med de allsvenska klubbarna Djurgården, Brommapojkarna och Hammarby tagit fram ölunderlägg med supportrarnas kultspelare på.

Vår motivering kring de utvalda spelarna:

Djurgården – Jan Tauer
”Kanske inte den mest estetiskt fulländade spelaren i Djurgårdens historia, men spelstilen, karisman och kämpaglöden gjorde honom till en legendar och en sann järnkamin.

Brommapojkarna – Pontus Segerström
”Pontus Segerström är BP:s evige lagkapten. Som hemvändare ledde han laget tillbaka till Allsvenskan och ut i Europa för första gången.”

Hammarby – Max von Schleebrügge
Sin defensiva position till trots var von Schlebrugge offensiv, snabb och teknisk, och därför som klippt och skuren för Hammarbys fotbollsfilosofi. Han blev så populär att supporterinitiativet Bajenaid drogs i gång för att bidra till att Hammarby skulle kunna köpa hem honom från utlandsproffslivet.”

Ölunderläggen kommer att finnas på barer, pubar och restauranger i Stockholmsområdet med anknytning till Djurgården, Brommapojkarna och Hammarby. För dig som vill veta vilka barer som sänder Allsvenskan nära dig – kolla in Allentes totala lista här.

”Allente älskar Allsvenskan och vi som bolag är stolta över att få jobba med den allsvenska rättigheten. Vi har under säsongen valt att hylla alla de eldsjälar som jobbar ute på barer, pubar och restauranger genom tävlingen Årets sportbar och nu vill vi ge något extra till alla fotbollsälskare som ser matcherna”, säger Mahmoud Mustapha, kommersiell chef på Allente.

Läs mer om Årets sportbar här.