Elite Hotels och Allente förlänger tv-avtal

Elite Hotels och Allente förlänger tv-avtal

Elite Hotels och Allente meddelar idag att de förlänger sitt avtal om tv-distribution för alla Elite Hotels. Detta innebär att Elite Hotels-kedjan med totalt 40 luxuösa hotell och 5300 rum kommer att erbjuda tv-underhållning från Allente, i samarbete med teknologipartnern Nonius.

«Vi är så glada att vår satsning på att ha de bästa tv-lösningarna för hotell-branschen fortsätter att ge frukt. Elite Hotels är en av de viktigaste aktörerna på den svenska hospitality-marknaden, och vi ser fram emot att fortsätta bidra till en lyxig hotell-upplevelse på landets alla Elite Hotels», säger Magnus Creutz, B2B-direktör på Allente.

Allente kan sedan 2021 erbjuda en tv-lösning som innebär att hotell kan sända tv utan komplexa tekniska installationer, något som också Elite Hotels-kedjan kan dra fördel av.

«Vi vill att våra gäster ska trivas från första stund, och kunna ta del av förstklassig service under hela sin vistelse. Tv-lösningen från Allente har varit otroligt uppskattad av både personal och gäster, och vi känner oss väldigt nöjda med att att våra gäster kan ta del av Allentes premium-utbud av tv-underhållning även framöver», säger Ronny Röe, Chief Information Officer på Elite Hotels.