Elisabeth Monrad-Hansen, tillträdande Danmarkschef för Allente

Allentes HR-chef blir Danmarkschef den 1 april

Den nordiska tv-distributören Allente gör förändringar i ledningsgruppen när norska HR-chefen Elisabeth Monrad-Hansen går in som Danmarkschef för bolaget den 1 april. “Elisabeth kommer in med ett driv och ett nytänk som kommer att passa den danska marknaden oerhört bra,” säger Jonas Gustafsson, VD för Allente.

Tv-distributören Allente, sammanslagningen av Viasat och Canal Digital, möblerar om i ledningsgruppen när Chief People & Culture Officer Elisabeth Monrad-Hansen tar över som Danmarkschef efter Hanne Witthøft, som lämnar bolaget för en extern roll. Mia Vangsgaard, idag HR-ansvarig för Norge, går in som tillförordnad HR-chef på Allente.

Växande marknad

I rollen som Danmarkschef kommer Elisabeth Monrad-Hansen att ansvara för försäljning, kundupplevelse och kundservice på den växande danska marknaden. Förutom parabol-tv-lösningar erbjuder Allente även streamingtjänster i Danmark, något som tagits väl emot av kunder som vill kunna streama även linjära kanaler utan att behöva en tv-box eller parabol.

”Den danska marknaden ligger i absolut framkant vad gäller digitalisering, och det blir otroligt spännande att se Elisabeth ta sig an denna roll, med alla de möjligheter som finns i att vidareutveckla vårt tv-erbjudande. Jag vill både passa på att tacka Hanne för hennes ovärderliga insatser för Allente, ge henne vårt allra största lycka till, och önska Elisabeth varmt välkommen till Danmark, säger Mahmoud Mustapha, CCO för Allente.

“Att få arbeta med Hanne Witthøft har varit ett rent privilegium, och jag vill skicka med Hanne våra allra varmaste välgångsönskningar. Nu kommer Elisabeth Monrad-Hansen in med ett driv och ett nytänk som kommer att passa den danska marknaden oerhört bra, och jag ser enormt mycket fram emot att följa den danska utvecklingen under Elisabeths ledarskap”, säger Jonas Gustafsson, VD för Allente.

”Vi har på Allente alltid haft som mål att främja intern mobilitet i våra rekryteringsprocesser, och det glädjer mig enormt att detta inkluderar även mig, som nu tar ett tydligt steg in i den kommersiella delen av verksamheten. Att jag dessutom kan ta detta steg tillsammans med vårt fantastiska danska team är inget annat än ren lyx”, säger Elisabeth Monrad-Hansen, som också planerar en deltidsflytt till Köpenhamn.

Elisabeth Monrad-Hansen tillträder rollen som Danmarkschef för Allente den 1 april 2022.