Mia Vangsgaard, HR-chef på Allente

Allente tillsätter ny HR-chef

Tv-operatören Allente meddelar i dag att Mia Vangsgaard går in som ny Chief People & Culture Officer efter Elisabeth Monrad-Hansen, som i april blev Danmarkschef för bolaget. Mia Vangsgaard har haft rollen interimt sedan april, och tar nu en fast roll i ledningsgruppen. Hon rapporterar till VD Jonas Gustafsson.

”Mia har imponerat stort på oss sedan hon tog över CPO-rollen i april, och det är otroligt glädjande att vi nu kan önska henne välkommen i både rollen och ledningsgruppen på fast basis. Mias orädda och framåtlutade ledarskap är en stor tillgång för hela bolaget", säger Jonas Gustafsson, VD för Allente Group.

”Att ta sig an rollen som HR-chef för ett bolag som Allente, en merger av två starka bolag och varumärken som är mitt i sin kulturella resa, är en fantastisk möjlighet. Allentes absolut största tillgång är våra medarbetare, och jag ser enormt mycket fram emot att få leda detta område i min nya roll, och skapa en arbetsplats där alla medarbetare upplever starkt engagemang, betydelsefull utveckling och möjligheten att nå upp till sin fulla potential”, säger Mia Vangsgaard.

Mia Vangsgaard är inte Allentes första interna rekrytering till toppositioner. Nyligen har Roger von Zernichow gått från att vara B2B-direktör för bolaget till att bli landschef för Norge, Elisabeth Monrad-Hansen gick från Chief People & Culture Officer till att bli landschef för Danmark, och även VD Jonas Gustafsson rekryterades internt från CFO-rollen till att bli VD efter Bjørn Ivar Moen.

”Vi är ett bolag som värdesätter våra talanger, och försöker att vara väldigt konkreta och tydliga med det. Rekryteringen av Mia till CPO-rollen är det senaste, men definitivt inte det sista exemplet på det”, säger Jonas Gustafsson.