Alvin Nilsson och Ellen Rasmussen. Foto: Svensk Innebandy

Allente ordnade Drömträff mellan ungdomsspelare och innebandyidoler

Samarbetet mellan tv-distributören Allente och Svenska Innebandyförbundet resulterade i riktiga drömträffar när ungdomsspelare mötte sina innebandyidoler. 12-årige Alvin fick träffa Malmöspelaren Ellen Rasmussen och 19-åriga Lou Thestrup förebilden Alexander Galante Carlström från IBF Falun.

"Jag kommer att minnas den här dagen länge. Det har varit roligt och det kommer att kännas mycket bättre i nästa match när jag vet att jag träffat en av världens bästa spelare", säger 12-årige Alvin Nilsson, som fick träffa sin idol Ellen Rasmussen, Malmöspelare och landslagsforward.

Ellen kontrade med: "Det är kul för mig att träffa yngre spelare, jag lär mig av dem".

Initiativet ”Drömträffen” genomfördes under hösten av Svenska Innebandyförbundet och tv-distributören Allente, vars partnerskap syftar till att fler ska kunna aktivera sig på sina villkor. Tävlingen innebar att de två deltagare som hade bäst motivering fick möjlighet att träffa sina förebilder. Förutom Alvin Nilsson som fick träffa Ellen Rasmussen, fick 19-åriga Lou Thestrup träffa idolen Alexander Galante Carlström, tillhörande IBF Falun och erfaren landslagsspelare.

"Det här är otroligt viktig och det är det bästa som finns. Man har folk som tycker om en, kommer och tittar på ens matcher och gillar en fast man kanske gör noll mål en match, det är ganska skönt att ha i ryggen. Att få träffa Lou här idag var jättekul, en duktig tjej som har mig som idol, det värmer i hjärtat", säger Alexander Galante Carlström.

"Detta kommer att vara ett minne jag bär med mig hela livet", säger Lou Thestrup.

"Vi är stolta över Drömträffen, där vi tillsammans med Svenska Innebandyförbundet ser till att ungdomsspelare fick träffa sina förebilder. Än en gång fick vi se hur sport i allmänhet och innebandy i synnerhet för folk samman, och hur vi blir bättre tillsammans", säger Victor Liljeroth, Sverigechef Allente.