Foto: Max

Allente och Max utser Sveriges bästa sportbar – dags att nominera

Succén Årets sportbar är tillbaka och det är åter dags utse vem som bäst lyfter engagemanget och upplevelsen kring Allsvenskan. TV- och streamingleverantören Allente söker svaret och kommer under hösten att kora en vinnare i samarbete med Max. Med i juryn finns precis som förra året Jonas Dahlquist, allsvensk profil och till vardags fotbollskommentator på Max.

Allsvenskan i fotboll är stekhet och klubbarna är mitt inne i jakten på årets titel. Få ligor i Europa kan mäta sig med de svenska fansens engagemang och stöd, både på läktarna och på barer, pubar och restauranger.

För att uppmärksamma glädjen och engagemanget skapade Allente 2023 ”Årets sportbar” med målet att hylla Allsvenskan, fansen och inte minst alla de krögare och pubägare som gör det möjligt att följa favoritlagens framfart. Deltagare är alla de barer, pubar och restauranger som har licens för att visa Allsvenskan och vinnaren ska jobba aktivt med att lyfta engagemanget och upplevelsen kring rättigheten.

Då vann John Scott´s Avenyn i Göteborg och en rörd Yvonne Spångberg fick ta emot priset: ”Det är oerhört stort och vi är strålande glada. Tack alla gäster och all personal som bidrar till detta. För oss är Allsvenskan stort och vår stolthet här i Sverige och Göteborg” sade Yvonne Spångberg 2023.

Nu är det dags att utse vinnaren för 2024 och Allente uppmanar nu alla fans och krögare att skicka in sina bidrag.

Juryn består av:

• Mahmoud Mustapha, tf. VD Allente
  • Jonas Dahlquist, fotbollskommentator Max
  • Therese Mellin, B2B-Direktör Allente
  • Mikael Eriksson, kundansvarig Allente

”Det här har blivit en rolig grej att vara med på. Allt som gör folk engagerade kring Allsvenskan och vår fotboll är viktigt för mig, och att få vara med i juryn som utser Årets sportbar igen känns bara skojigt! Först ska vi hitta finalisterna och sen även vinnaren”, säger Jonas Dahlquist, fotbollskommentator Max.

Fem finalister kommer att utses av juryn under hösten. Vinnaren presenteras i samband med Allsvenskans avslutning och får hyllningarna och uppmärksamheten som det innebär att utses till bästa sportbaren för Allsvenskan.

Allente äger rättigheten för offentlig visning av Allsvenskan genom ett avtal med Max.