Anthony Hopkins i sin Oscarbelönade roll i The Father, en av filmerna som kommer att tillgängliggöras i nya streamingtjänsten byNonStop

Allente lanserar streamingtjänst för kvalitetsfilm från NonStop Entertainment

Allente och NonStop Entertainment lanserar idag den nya streamingtjänsten byNonStop. Här kommer filmälskarna att hitta ett urval av de högklassiga filmer som kommit att förknippas med NonStop Entertainment. I utbudet finns såväl bredd som spets och en och annan Oscarnominering.

NonStop Entertainment har gjort sig kända som en distributör av kvalitetsfilm som gör avtryck – oavsett om det rör sig om prisbelönta draman, smarta skräckfilmer, högrelevanta dokumentärer och handplockade klassiker som alla cineaster måste se.

Bland aktuella NonStop-filmer finns bland annat den Oscarnominerade «Lärarrummet» och A24s nya storfilm «A different man» med Sebastian Stan, liksom vinnaren av toppriset Bästa nordiska film på Göteborgs filmfestival: «Mother, Couch » med Ewan McGregor, i regi av Niclas Larsson och baserad på Jerker Virdborgs roman.

Nu lanserar tv- och streamingdistributören Allente och NonStop Entertainment streamingtjänsten byNonStop, som kommer att finnas tillgänglig hos Allente i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

byNonStop rymmer vid lanseringen en kurerad katalog av högklassiga filmer som "Lost Highway", "The Capote Tapes" och "Dagen efter denna". Filmkatalogen kommer att uppdateras varje vecka, för att utbudet ska erbjuda nya filmer inför varje helg.

"Vi på Allente, och jag personligen, har länge sett fram emot att få till ett samarbete med NonStop Entertainment, och äntligen blev timingen rätt. Med den nya produkten byNonStop tar vi steget in i en värld av odödliga filmklassiker och moderna mästerverk, med ett utbud som är skräddarsytt för den kräsne cineasten. Denna exklusiva tjänst erbjuder ett specifikt urval av filmer med högsta kvalitet inom tre olika nischer: independentfilm, dokumentär och genrefilm. Vi är mer än stolta över att tillsammans med Nonstop Entertainment erbjuda Allentes kunder tillgång till detta kurerade och naggande goda bibliotek av prisbelönta filmer, och ser fram emot att ta med alla som vill på en resa genom filmens underbara värld", säger Michael Bärlin, Chief Content Officer på Allente.

"Det är otroligt spännade att äntligen få sjösätta vår egen streamingtjänst, som tar avstamp i vår breda och djupa katalog av festivalvinnare, Oscarspärlor, klassiker, dokumentärer i världsklass och noga utvalda genre-filmer, och att få göra det tillsammans med en professionell och innovativ spelare i världsklass som Allente”, säger Jakob Abrahamsson, CEO på NonStop Entertainment AB.

Innehållet från byNonStop ingår från den 2 april i alla parabol- och fiber-tv-paket från Allente. För Allente Stream-kunder med Flex-paketering ingår byNonStop i ett valbart streamingpaket tillsammans med Moonbug, Mezzo, Love Nature, Nordisk Film+ och BBC Nordic+.

Om NonStop Entertainment

NonStop Entertainment har sedan lanseringen 1998 etablerat sig som ledande nordisk distributör av noga utvald film som gör avtryck och skapar samtal, och har en katalog av indie- och kvalitetsfilm från hela världen. NonStop Entertainment är dessutom regionens största distributör av såväl filmklassiker som internationella långfilmsdokumentärer.

Om Allente

Allente är en nordisk tv-distributör som erbjuder tv- och streaminglösningar av hög kvalitet via satellit och bredband till en miljon kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Företaget grundades i maj 2020 efter en sammanslagning av Canal Digital och Viasat Consumer. Allente har huvudkontor i Stockholm och Oslo, VD är Jonas Gustafsson. Företaget ägs 50/50 av Telenor Group och Viaplay Group.

Sofia Dahlén

Press Manager NonStop Entertainment +46 76 282 7125