Foto: Warner Bros. Discovery

Äntligen Allsvenskan! Här är krogarna som visar matcherna

På lördag, 1 april, sparkar Allsvenskan igång. Många fans ser fram emot att följa matcherna från läktaren, men i många fall är den lokala puben eller restaurangen ett lika populärt alternativ. Allente har hela listan över vilka som visar Allsvenskan i just din stad!

Allsvenskan 2023 startar den 1 april med toppmatcher mellan Malmö FF och Kalmar FF, och Djurgården mot Brommapojkarna. Totalt väntar 30 omgångar mellan april och november, sända av Warner Bros. Discovery.

Precis som vid Fotbolls-VM och Handbolls-VM i vintras är det tv-distributören Allente som hanterar rättigheten för offentlig visning av matcherna. Det betyder att alla restauranger, pubar, arbetsplatser och andra offentliga aktörer som vill visa Allsvenskan eller Superettan behöver skaffa en visningslicens från Allente.

Premiär för rättigheten

Även om Allente gjort sig kända som den största distributören av visningsrättigheter för de mest populära mästerskapen och ligorna, är det premiär för försäljningen av Allsvenskan och Superettan för bolaget.

”Vi är otroligt glada över att ha kunnat lägga till Allsvenskan och Superettan i vår rättighetsportfölj. Vi satsar lite extra på årets säsong eftersom vi vet att den är väldigt efterlängtad, och vi har sett en lovande försäsong. Alla pubar kommer att få marknadsföringsmaterial och klistermärken att sätta på dörren så att man enkelt kan se att de visar matcher från Allsvenskan och Superettan. Senare under säsongen kommer vi att presentera fler roliga nyheter runt den här rättigheten”, säger Magnus Creutz, B2B-direktör hos Allente.

Bra start på försäljningen

Försäljningen av licenser är i full gång, och mycket tack vare den spännande försäsongen har många krogar redan tecknat avtal.

Den kompletta listan över vilka som köpt visningslicens till Allsvenskan och Superettan i respektive stad uppdateras kontinuerligt och går att hitta i sin helhet på Allentes hemsida: https://www.allente.se/foretag/foretag/pubar-som-visar-allsvenskan/

Läs mer om Allentes avtal med Warner Bros. Discovery