Pressmeddelande -

Alien Interactive AB tecknar avtal med Skånes snabbast växande IT-företag, System Verification AB

System Verification är med sina 130 medarbetare Sveriges största företag inom ”Quality Assurance” av produkt- och systemutveckling. Företaget har bland annat utnämnts till Skånes snabbast växande IT-företag 2009 av tidningen Dagens Industri, Superföretag av Veckans affärer och PAR, Årets Svenska Stjärnskott 2008 i Ernst & Young Entrepreneur of the Year.

Alien vidareutvecklade sitt tidrapporteringsverktyg tillsammans med System Verification under 2005/2006, som efter en lång tids sökande inte hade hittat ett verktyg på marknaden som var lätt att använda, kostnadseffektivt och flexibelt nog för att fungera för en IT-konsultverksamhet. Nu tar man steget fullt ut och integreras i en helhetslösning från BizPart.

-  Vi har som bolag arbetat med olika verktyg, men har saknat integrationsmöjligheterna mellan dem. Alien har tagit fram en kostnadseffektiv helhetslösning som löser detta problem och skapar en bättre överblick. Två av System Verifications kritiska framgångsfaktorer är nöjda kunder och medarbetare, så att använda BizPart Affärssystem är strategiskt långsiktigt korrekt för vår del, kommenterar Hamdija Jusufagic, grundare och huvudägare System Verification Sweden AB.

Lösningen bygger på BizPart, som är helt webbaserat och innehåller funktionalitet för CRM, CMS, Tidrapportering, Projekt-, Dokument- och Ärendehantering, CV-bank, Utbildningsbank, Bokning samt Intranät och Extranät.

-  Detta är en stor och viktig affär för oss och vi ser en ökad efterfrågan på liknande lösningar. Att arbeta i ett homogent system och samla informationen där den enkelt är tillgänglig för användarna sparar mycket tid och ger bättre möjligheter till uppföljning och styrning, säger Martin Ericsson, VD Alien Interactive AB och fortsätter; Företag måste löpande se till att effektiviseras för att möta konkurrens och utvecklas. Där kan vi vara en viktig partner för att hitta långsiktiga kvalitetslösningar.

För mer information kontakta Martin Ericsson på martin.ericsson@alien.se, 0705-41 09 41 eller Hamdija Jusufagic på hamdija.jusufagic@systemverification.com, 0736-61 28 01.

• Webbtjänster

• affärssystem
  • system verification
  • webbaserat
  • tidrapport
  • cv-bank
  • utbildningsbank
  • helhetslösning
  • portal
  • intranät
  • extranät
  • crm

BizPart® är en samling IT-verktyg som har som gemensam nämnare att de hjälper företag och organisationer att effektiviseras via någon form av informationshantering.

Läs mer på www.bizpart.se och www.alien.se