Nostalgia Festival arrangeras normalt i Ronneby Brunnspark. parken fylls med en hel massa vackra fordon, musikunderhållning, veteranmarknad, mattält och aktiviteter för barnen. Foto: Joachim Cruus.

Nostalgia Festival flyttas fram på grund av covid-19 (coronavirus)

Med anledning av den pågående pandemin i samhället har Albinsson & Sjöberg beslutat att flytta fram Nostalgia Festival som skulle ha arrangerats i Ronneby Brunnspark den 26 juni 2021.

• I och med de restriktioner som råder samt den framtida osäkerheten kring vaccinering behöver vi ta vårt ansvar, säger eventansvarig Daniel Lindstedt.
  • Det är klart att detta känns jättetråkigt. Efter förra årets inställda festival hade vi hoppats på att få välkomna utställare och besökare till Sveriges finaste park.
    Men självklart kommer säkerheten för besökare och utställare alltid först, säger projektledare Hans-Ove Boberg.

Ett beslut som är tråkigt men fullt nödvändigt för att garantera besökare och utställares säkerhet.

Trots den dystra tid som råder ser Albinsson & Sjöberg ljust på framtiden och planerar att komma tillbaka med Nostalgia Festival den 2 juli 2022. Alla nya och gamla besökare hälsas då välkomna till en fullspäckad Brunnspark i Ronneby med en mängd trevliga inslag.

På hemsidan www.nostalgiafestival.se finns information för företag och besökare.
Kontaktperson för frågor från media samt praktiska frågor kring eventet är projektledare Hans-Ove Boberg 072-451 44 45.

Nordens största motortidningsförlag Albinsson & Sjöberg ger idag ut 12 olika magasin som distribueras i Norden samt i Polen. Dessutom arrangeras årligen ett 10-tal mässor och event som tillsammans lockar cirka 200.000 besökare. I koncernen FabasGruppen AB finns även Mantorp Park samt Emmaboda Flygbana. Koncernen har närmare 70 medarbetare och omsätter cirka 180 MSEK per år. Förlaget driver också Albinsson & Sjöberg Bilmuseum och Karlskrona Porslinsmuseum.

Hans-Ove Boberg

Projektledare Event +46 724 51 44 45