Missa inte Fyndbörsen Live!

Missa inte Fyndbörsen Live!

På lördag 29 juni, klockan 9-14, är det Fyndbörsen Live på Emmaboda Flygbana. Ett evenemang för alla som är intresserade av att köpa eller sälja ett fordon. Men vad kan vi förvänta oss och varför ska vi absolut inte missa detta tillfälle?

Under ett av de få tillfällen då han tog en paus i förberedelserna, passade vi på att ställa ett antal frågor till projektledaren Daniel ”Padde” Lindstedt.

Vad kan vi vänta oss att få se på Fyndbörsen Live?

-Först och främst ett antal olika intressanta fordon som är till salu. Framför allt väldigt många entusiast och sommarbilar, kanske någon elbil. Vi på Albinsson & Sjöberg, som arrangerar projektet kommer dessutom själva att bidra med ett antal roliga fordon.

Hur vet jag att det är ett bra fordon jag köper?

-Ja, då vi har fördelen att vara på en flygbana, så finns det goda möjligheter att provköra innan man bestämmer sig för en affär. Tillsammans med Besikta Bilprovning kommer vi dessutom se till att man kommer att kunna göra en konditionsbesiktning av fordonen som är till salu. Helt kostnadsfritt.

Vad kostar det att besöka evenemanget?

-Det är fri entré för alla besökare. De som väljer att föranmäla sitt fordon för försäljning på evenemanget betalar 199 kronor för fordonsplats. Då finns det som sagt möjlighet att konditionsbesiktiga fordonet utan extra kostnad.

Vi hörde något om swapmeet också. Stämmer det?

-Det blir swapmeet! Man kommer att kunna köpa fordonsdelar från massor av olika aktörer.

En auktion också, som vi förstår det?

-Ja, vi kommer även att hantera en auktion tillsammans med Bilweb Auctions. Så det händer saker hela dagen!

Vad gör jag om jag blir hungrig då?

-Inga problem. Då köper du bara en av våra fantastiskt goda hamburgare, som vi grillar på plats.

Det låter verkligen som en lyckad lördag. Eller hur?

-Det på Emmaboda Flygbana man ska vara helt enkelt! 9-14, 29 juni. Missa inte den här möjligheten.