Välkomna till Elvisfestival i Albinsson & Sjöbergs Bilmuseum, 16 augusti. Musik mat och intressanta fördrag väntar.

Elvisfestival i Albinsson & Sjöbergs Bilmuseum

Fredagen den 16 augusti 2024 hedrar vi minnet av Elvis Presleys bortgång med musikunderhållning, föredrag, ljusceremoni, försäljning av skivor och böcker, Cadillac-utställning och servering av mat & dryck. En festival för kungen av rock’n’roll.

Artister: Peter Jezewski (tidigare Boppers), Jönköpingsbandet Elvis Live, Linus Norda & Oscar Appelqvist.

Plats: Albinsson & Sjöbergs Bilmuseum, ingång/entré: Östra Köpmangatan 1, Karlskrona.

Tider: Festivalen håller öppet mellan kl 16:00-24:00.

Program:

• Entrén till Elvisfestivalen och även utställningen ”I Elvis fotspår – från vagga till grav” öppnar. Karlskrona Bil- & porslinsmuseum och servering av mat och dryck håller öppet under hela festivalen.

• Lasse Theander berättar om sin Elvis-samling.

• Bruno Tillander berättar om Elvis Presleys bilar.

• Linus Norda & Oscar Appelqvist spelar Elvis låtar.

• Bruno Tillander berättar om Elvis sista dagar och ringer Elvis vän Larry Geller i USA.

• Peter Jezewski, tidigare sångare i The Boppers, sjunger Elvis-hits.

• Lasse Theander berättar om Elvis inspelningar på Sun Records Studio.

• Elvis Lives hyllning till “The King of Rock´n´Roll”.

• Linus Norda & Oscar Appelqvist spelar Elvis låtar.

• Ljuständning för att hedra minnet av Elvis bortgång 16 augusti 1977.

• Peter Jezewski bjuder på fler Elvis-hits.

• Kvällen avslutas med Elvis Lives elvamannaband som bjuder på en fartfylld Las Vegas show.

Biljetter: Ordinarie pris 495 SEK (alla åldrar).
Prenumerant på någon av Albinsson & Sjöbergs tidningar: 450 SEK (rabattkod fordras).

Köp din biljett här: https://nortic.se/ticket/show/242296

Information: Festivalens underhållning hålls utomhus på Albinsson & Sjöbergs innegård. Samtliga biljetter är ståplats-biljetter och sittplatser finns bara där mat och dryck säljs. Barn under 18 år deltar endast i målsmans sällskap, då alkoholservering finns på området.

Välkomna till en helkväll med kungen av rock´n´roll – Elvis Presley!