Direkt utanför mässhallarna: Rallyaction på Elmia

Succén från 1990-talet är tillbaka. Då lockades storpublik till den stora motormässan på Elmia i Jönköping för att njuta av såväl utställning som rafflande rallysprint. I år, på påskdagen, återkommer det uppskattade fenomenet rallysprint till påskmässan. Här gör bland annat en flerfaldig svensk mästare comeback!

20 förare i fyra olika bilklasser kommer att göra upp i en spännande rallysprint direkt utanför mässhallarna i samband med Bilsport Performance & Custom Motor Show på Elmia i Jönköping i påsk.
Rallysprinten körs på en special-sträcka bestående av grus och asfalt och alla förare kommer att köra fyra gånger varav tre räknas.
Förarna kommer inte att få träna banan med sina bilar. Dock tillåts de att promenera sträckan före start.

Rallytävlingen, döpt till Elmia-sprinten, arrangeras i samarbete mellan Smålands Bilsportförbund och Gränna Motorklubb under påskdagen, söndagen den 24 april med första start klockan 11.00.

Efter två sträckor och ett uppehåll då publiken har möjlighet att titta närmare på bilarna och ta ett snack med förarna, körs två vändor till med start klockan 14.00.
En av de välkända förarna är fyrfaldige svenske rallymästaren Tomas ”Gullabo” Jansson som gör comeback i en Ford Cortina Lotus.

Högupplöst bild finns även på hemsidan, under länken PRESS: http://www.custommotorshow.se/press.php

Bildtext: Tomas "Gullabo" Jansson jobbar till vardags som testchaufför på tidningen Bilsport. Och det är en meriterad förare. Han har fyra SM-guld i rally! I påsk gör "Gullabo" comeback i tävlingssammanhang, på Elmia i Jönköping.