Stort intresse för Airsonett på EAACI i Istanbul

Den årliga EAACI kongressen (European Academy of Allergy and Clinical Immunology) som är den viktigaste händelsen på året för alla som är intresserade av allergi och allergiska sjukdomar, avslutades i Istanbul den 15 juni. Kongressen besöktes av 8000 allergologer, kliniker, forskare, akademiker och vårdpersonal från hela världen. Kongressdelegaterna var där för att få information om den senaste utvecklingen inom allergi, utbyta idéer, och uppdatera sina kunskaper.

I Airsonett’s 100 m2 stora monter erbjöds besökarna att lägga sig i en av fyra sängar och prova Protexo®. De fick en demonstration av hur Protexo skapar en zon med ultraren luft över patienten och fick också se en kort film om Protexo och TLA* tekniken på en iPad. Protexo filmen finns på vår hemsida www.airsonett.com under fliken Astma och Vår produkt - Produktinformation.

Airsonett arrangerade också i ett seminarium den 12 juni under rubriken: “Temperature controlled Laminar Airflow - The first ever evidence based non-pharmaceutical homecare treatment for asthma - who will benefit most?” där intressanta resultat från den  internationella, multi-center 4A diskuterades.
Ämnen som presenterades inför en nyfiken internationell åhörarskara var:

• “Allergen avoidance versus exposure control”  av Prof. Adnan Custovic, University Hospital of South Manchester, UK
  • “Effects of TLA treatment on Quality of life” av Prof. Ronald Dahl, Aarhus Unversity Hospital, Denmark
  • “Effective exposure control modifies allergic airway disease”  av Prof. John O Warner, FMedSci, Imperial College, UK
  • “TLA* in clinical practice” av Dr Christophe Pedroletti, Karolinska Institute, Stockholm, Sweden
    *TLA=Temperature controlled Laminar Airflow

För mer information, vänligen kontakta:
Peter Ekolind, VD, Airsonett AB,
tel: +46  (0)431 402539, e-mail peter.ekolind@airsonett.com

• Vetenskap, teknik

Airsonett  är ett forskningsbaserat medicintekniskt företag med en unik teknologi som leder utvecklingen av icke-farmaceutisk behandling av astma.