Airmee satsar på hemleveranser av kylda varor med nya tjänsten Airmee Fresh

Efter en pilotfas lanserar Airmee nu tjänsten Airmee Fresh - en hemleveranstjänst för kylda färskvaror. Tjänsten är ett sätt att möta det växande behovet av tidsprecisa och transparenta hemleveranser av matkassar och andra kylvaror och samtidigt nyttja Airmees tekniska plattform för ännu ett ändamål. Airmee Fresh lanseras tillsammans med ett rikstäckande partnernätverk av leverantörer som redan idag är aktiva på marknaden för kylda leveranser inom B2B.

Teknikbolaget Airmee expanderar sin verksamhet till att utöver hemleveranser av e-handels varor nu även erbjuda leveranser av kylda varor såsom matkassar och färdiglagade matlådor. Den nya tjänsten lanserar tillsammans med ett rikstäckande partnernätverk som är verksamma inom B2B logistik av kylt gods.

- Vi har sett ett ökat behov från såväl e-handlare med produkter som kräver kylda transporter och konsumenter som önskar bättre och mer tidsprecisa sätt att få hem kylda varor som handlas online. Tack vare vår världsledande tekniska plattform kan vi genom Airmee Fresh hjälpa ytterligare ett segment inom e-handeln att lösa det största hindret till snabbare tillväxt: last-mile. Vi är också otroligt glada över att lansera tjänsten tillsammans med ett stort geografiskt utbrett partnernätverk med expertis och erfarenhet av att hantera kylda leveranser, säger Julian Lee, VD för Airmee.

Airmees tekniska plattform med realtidsoptimering gör det möjligt att snabbt växa både geografiskt och inom olika segment. Airmee levererar sedan tidigare både små e-handels varor och skrymmande varor såsom möbler och vitvaror och med senaste tillskottet av kylda varor täcker Airmee nu alla segment inom e-handel.

Leveranserna av kylvaror sker med samma premiumupplevelse som Airmee gjort sig kända för inom e-handeln. Kunder kan spåra leveransen i realtid, se exakt leveranstid på minuten och med ett gränssnitt i mobilen skräddarsy sin leverans.

- Vi har sett en otroligt hög kundnöjdhet för vår tjänst. Vi ser därför fram emot att tillsammans med våra kunder skapa leveransupplevelser i världsklass även för kylt gods där hög leveransprecision, tydlig spårning och högkvalitativ kundsupport kommer vara fokus, avslutar Julian Lee.

Airmee erbjuder marknadens snabbaste leveranser åt flera av de största e-handlarna i Norden och antalet leveranser ökar dagligen. Bolaget är ett av de snabbast växande tech-bolagen inom logistik i Europa - mycket tack vare sin forskningsbaserade teknologi som bidrar till snäva tidsslottar, spårbarhet i realtid och hög leveransprecision.