Airmee byter till ny färgglad grafisk identitet

Airmee lämnar nu sin svartvita identitet bakom sig och anammar färg. Bolagets vision har alltid varit att optimera urban logistik genom att vara bäst på att kombinera teknik och hållbarhet. För att framåt tydliggöra denna unika förmåga och fokuset på att ge konsumenter den bästa leveransupplevelsen, lanseras nu ett helt nytt utseende av varumärket. Identiteten blir nu färgglad med bland annat färgerna rosa, blått och vitt. Den nya grafiska designen ska bättre reflektera det Airmee representerar.

Airmees färgglada och mer mjuka framtoning i sin identitet är sätt att signalera tydligare vad bolaget representerar för både konsumenter och e-handlare.Airmees vision att optimera urban logistik med hjälp av kraftfull teknik och hållbarhet, tillsammans med en enkel och transparent leveransupplevelse, har Airmee under de senaste åren drivit logistikbranschen mot en mer konsumentvänlig och grönare riktning. Allt eftersom Airmee vuxit har innebörden av tydlig och enkel kommunikation blivit viktigare. För att framöver möjliggöra en tydligare kommunikation, har bolaget därför arbetat tillsammans med designers, produktutvecklare och marknadsförare under en lång tid, för att hitta en identitet som tydligare representerar det Airmee är.

Sedan Airmee grundades har bolaget upplevt en exponentiell tillväxt och dess leveranstjänst har utvecklats till att bli Sveriges högst betygsatta leveranstjänst. På mindre än tre år har miljontals konsumenter upplevt den bekvämlighet som Airmees skapar. Airmee har hamnat i en position på marknaden där det nu blivit viktigt att visa allmänheten vad för bolag Airmee är och framöver kommer vara.

- Det är otroligt kul att äntligen få visa vad vi arbetat på under en längre tid. Den nya logon, färgerna och formerna representerar vilka vi är på ett nytt och rätt sätt. Denna presentation av Airmee representerar verkligen det företag Airmee är och det är jag riktigt stolt över. Vi är ett bolag som vågar tänka stort och är annorlunda, vilket är precis vad vi vill signalera och det hoppas jag alla ska känna och märka i framtiden, säger grundare och VD Julian Lee.