Nyöppning i Borlänge – Åhléns 76:e varuhus

Den 21 april är det premiär för Åhléns Borlänge i ny lokal. Åhléns utökar sin hembutik i Kupolen till att bli ett fullstort varuhus med hela Åhléns breda sortiment. Nyöppningen i Borlänge sker i nya, fräscha lokaler i Kupolen. Varuhusets övre plan med heminredning, musik och media finns i ett helt nybyggt tredje våningsplan. På gatuplanet återfinns kläder och skönhetsprodukter. - Det är ett efterlängtat Åhléns som nyöppnar i Borlänge. Och det är ett nytt, fräscht och ljust varuhus med stora fönsterpartier som möter våra kunder. Att vi dessutom går från hembutik till fullsortimentsvaruhus och därmed erbjuder våra kunder sortiment inom såväl mode, skönhet, hem som media, känns extra roligt, säger Lena Larsson, varuhuschef för Åhléns Borlänge Kupolen. - Åhléns fortsätter sin positiva utveckling med fokus på expansion och förnyelse. Våra varuhus ska finnas i moderna, fräscha lokaler med centrala lägen på attraktiva orter, något som på varje punkt stämmer in på Åhléns Borlänge Kupolen, säger Åhléns VD Bjarne Mumm. Öppningsdag: den 21 april 2005 För ytterligare information vänligen kontakta: Bjarne Mumm, VD, tel 08-402 80 50 / 070-342 92 99 Lena Larsson, varuhuschef, tel 0243-669 50 / 070-205 53 50 Om Åhléns Åhléns är det ledande detaljhandelsföretaget i Sverige med inriktning på snabbrörliga specialvaror. Verksamheten är koncentrerad till fyra affärsområden – Mode, Skönhet, Hem och Media. Åhléns AB driver idag 76 varuhus, 22 hembutiker, varav 18 i Norge samt butikskedjan Kicks med 76 butiker och Lagerhaus med åtta butiker. Den totala omsättningen för Åhléns AB 2004 var ca 4,6 miljarder kronor exklusive moms. Bjarne Mumm är VD för Åhléns AB, som ingår i Axel Johnson Gruppen. www.ahlens.com

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 49 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter ca 5 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns. www.ahlens.se