Åhléns satsar på Påsken – säljer över 240 000 egendesignade påskägg!

Påsken, en härlig tid till att umgås med familj och vänner – och en kul anledning att pynta och göra fint i sitt hem.

– Du hittar färgglada hängen till påskriset och många fina mönster och färger på Åhléns egendesignade påskägg. Eller varför inte ”Glad Påsk- bokstäver, en fin dörrkrans och små härliga ”tittägg”, säger Anna Stensland, designchef för Hem på Åhléns.

En nyhet på Åhléns är ett godissortiment av presentkaraktär; choklad, kola och gelégodis i egna fina förpackningar, vissa av dem med ”Fair trade” märkning. Nytt för i år är även de mindre möblerna som har blivit en av Åhléns största försäljningssuccéer. – Den textilklädda bänken tar slut efter bara någon timme i varuhuset, vi kommer att få in fler textilbänkar i början av maj. Nu hoppas vi att de nya lite mindre fåtöljerna som kommer in i varuhusen runt vecka 24 skall bli samma succé säger Anna Stensland.

På textilsidan satsar Åhléns på vårfräscha gardiner, kuddar och bordstextil i mönstret ”Äng” och även på duk, tablett, kökshandduk och gardinkappa med små söta kycklingar på.

Åhléns återinförde även påskfjädrar från kalkon i sortimentet under 2010, efter garantier från tredjepartsgranskning om att fjäderleverantören inte plockar från levande fåglar.

Åhléns designteam tipsar om hur du snabbt får påskfint hemma:
• Börja med att titta på sådant som är lätt att byta ut – in med härliga färger på kuddarna i soffan
och vik en snygg pläd i knallig färg över fåtöljen.
• Ett annat snabbt tips ar att köpa fina neutrala vaser och plocka in grenar från tomten, äpple,
körsbär och björk är vackra när de knoppar och får igång vårkänslorna!
• Till påskmiddagen kan du satsa på en fin dörrdekoration som välkomnar gästerna, det är vanligt
till julhögtiden men inte lika många tar tillfället i akt att smycka sin ytterdörr på påsken.
• För en härlig fest dukar du upp med duk i en ljusare nyans och dekorerar med påskägg, färggranna
servetter och varför inte lite söta små kycklingar tillsammans med skirt knoppande björkris.
Äggkoppar i regnbågens alla färger blir en kul färgklick på bordet

För mer information om produkterna vänligen kontakta:
Åhléns Presskontakt tel. 08-402 82 88, press_g@ahlens.se
Övrig information: Monica Hultgren, informatör Åhléns AB, 08-402 81 04.

Inspirationsbilder och frilagda produktbilder finns för nedladdning på www.ahlens.se/press

Användarnamn: sverigepress
Lösen: ahlens
Välj mappen: Heminredning/påsk/uteliv/säsong