Åhléns öppnar nytt varuhus i Bromma Blocks

Den 23 september 2010 öppnar Åhléns ett nytt varuhus i Bromma Blocks, tidigare Bromma Handelsplats. I det nya varuhuset lanserar Åhléns sitt nya skönhetskoncept som rullas ut på flera Åhlénsvaruhus runt om i landet under hösten.

Med en yta på 1 752 kvm kan Åhléns tillgodose kundernas önskemål om ett större och bredare utbud i Bromma Blocks. På 300 kvm lanserar Åhléns sitt nya skönhetskoncept med ny inredning som syftar till att guida och hjälpa kunden att hitta till rätt skönhetsprodukter i det breda sortimentet. Längs vägen kan kunderna få tips och råd om skönhet, i form av exempelvis hårfärgskolan och hudvårdskolan, men också från proffsig personal på plats.
– Det är spännande att få vara en del av Bromma Blocks och dess k-märkta lokaler. Vi tror att vårt varuhus med mode, skönhet och heminredning kompletterar de andra aktörerna på handelsplatsen på ett bra sätt, säger Camilla Wretenheim Skog, regionchef Åhléns.
Modesortimentet består främst av Åhléns egna varumärken Wera och frk. På skönhetsavdelningen finns ett brett sortiment av omtyckta märken som Lancôme, Clinique, Estee Lauder, Kanebo, Dior, Clarins, Body shop och Bare Minerals. Här finns även Emma Wiklunds nya skönhetsserie Emma S. som säljs exklusivt på Åhléns.
– Vi är oerhört glada över att öppna ett nytt och spännande varuhus i Bromma Blocks. Med vårt nya skönhetskoncept som presenteras i en ny fräsch vit miljö hoppas vi kunna hjälpa och guida våra kunder på ett ännu mer inspirerande sätt, säger Petra Stenbeck, varuhuschef för Åhléns Bromma.

Åhléns i Bromma Blocks har öppet:
Vardagar: 10-20
Lördagar: 10-18
Söndagar:10-18

För ytterligare information, kontakta:

Camilla Wretenheim Skog, regionchef Åhléns, tel: 08-402 3807 / Mobil: 076-804 8985
Petra Stenbeck, varuhuschef Åhléns, tel: 070-458 43 28
Monica Hultgren Andersson, informatör Åhlénsgruppen, tel:08-402 81 04/ 070-555 45 83

Åhléns grundades 1899 och är i dag ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag och erbjuder produkter inom Mode, Skönhet och Hemmet. Åhléns driver 77 varuhus i Sverige och 28 butiker i Norge. Åhléns ingår i Åhlénsgruppen www.ahlens.se.

Åhlénsgruppen är en av Nordens ledande detaljhandelskoncerner bestående av varuhuskedjan Åhléns,
butikskedjorna Kicks, Lagerhaus och Åhléns Norge. I cirka 310 varuhus och butiker i Sverige, Finland och Norgemöter Åhlénsgruppens 5 000 anställda över 300 000 kunder varje dag. Åhlénsgruppen ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB. Gemensam ägare är Antonia Ax:son Johnson med familj.

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 49 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter ca 5 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns. www.ahlens.se