”Får man säga skitgott?” Frågade Mattias Kristiansson, chefredaktör magasinet VEGO efter sin första tugga Stacky’s.

VEGO-magasinet ger Stacky’s tummen upp!

Chefredaktör Mattias Kristiansson har testat Stacky’s och tyckte det var skitgott. Han upptäckte snabbt hur mycket smartare det är att ha Stacky’s redo hemma i skafferiet.

I dagarna lanseras Stacky’s - den första i raden av smartare produkter från företaget som vill få dig att tänka om när det kommer till vad mat faktiskt kan.

Stacky’s är en växtbaserad matbit, fri från tillsatser och som inte försöker att imitera kött. Som en del i lanseringen av Stacky’s har vi med oss VEGO, Sveriges största matmagasin inom segmentet. ”Det är viktigt att vi får med de som redan hajat grejen. De blir ju våra främsta ambassadörer när de andra 90 procenten ska ombord.” säger Macs Moser, medgrundare.

Stacky’s formfaktor öppnar, enligt Mattias, upp för oändliga möjligheter i köket. Vidare resonerar han kring hur välbekanta råvaror i sin ensamhet inte kan mäta sig med hur de tillsammans kan smaka så bra i Stacky’s.

Mer om Stacky’s, framtiden och huruvida gemene man kommer att ha ett val gällande hållbar kost diskuterar Mattias och Mattias om här:

För mer information, se https://stackys.com eller kontakta:

Stacky’s är motreaktionen på det faktum att matindustrin verkar ha fastnat i att skapa produkter som försöker efterlikna kött. Därför har mycket av den växtbaserade maten nu blivit dyr, fylld med tillsatser och smakar varken kött eller speciellt bra.

Stacky’s är smartare mat, gjord på svenska råvaror - helt utan tillsatser. Stacky’s finns i smakerna Hot & Spicy, Smokey BBQ och Stacky’s Original.

För mer information https://stackys.com

Stacky's är ett varumärke under AgentVegan Sverige AB