Stacky’s satsar på camping och festival i sommar

Stacky’s satsar på camping och festival i sommar

Stacky’s är utmanaren som tilltalar fler än renodlade veganer. I sommar ger sig Stacky’s ut på en rikstäckande turné på campingplatser och festivaler för att nå hela svenska folket. Tillsammans med Campingbio kommer man att besöka ett trettiotal campingplatser. Dessutom kommer Stacky’s att serveras på Öland Roots och på Malmöfestivalen.

Stacky’s är smartare mat från Sverige, helt utan tillsatser och som inte försöker att imitera kött. Stacky's är formad som en kvadratisk skiva, gjord på havre, svart böna, kikärtsmjöl, morot, gul lök, och kryddpasta. Målet är att tilltala även de som väljer att äta kött.

Under sommaren kommer Stacky’s att ge sig ut på en rikstäckande turné på 33 campingplatser som huvudpartner till Campingbio. Det innebär att Stacky’s kommer vara den enda leverantören av mat under Campingbios turné. Campingplatserna som besöks är några av Sveriges mest välkända, däribland Böda Camping.

– Det handlar om att sätta Stacky’s i händerna på hundratusentals svenskar i en miljö där de är avslappnade och verkligen kan njuta av god mat. Vi ser också att en stor del av vår målgrupp finns på campingplatser och eftersom Stacky’s inte kräver kylförvaring och istället kan förvaras i skafferiet så passar den perfekt på campingsemestern, säger Zandra Andersson, marknadschef på Stacky’s.

Stacky’s är också leverantör till festivalen Öland Roots där produkterna kommer att finnas som bas i två menyalternativ. Dessutom kommer Stacky’s avsluta sommaren som en av mataktörerna på Malmöfestivalen som årligen har cirka 1,4 miljoner besökare. Malmöfestivalen har en gedigen hållbarhetspolicy gällande vilka leverantörer man tar in, där Stacky’s är en av de aktörer som lever upp till kraven.

–Det känns jättekul att avsluta sommaren på hemmaplan under Malmöfestivalen då vi har vårt ursprung i Skåne. Vi är också väldigt stolta över att vara en av de leverantörer som lever upp till festivalens hållbarhetspolicy. Det är ett kvitto på att våra produkter håller en riktigt hög nivå, inte bara när det kommer till smak utan också inom hållbarhet, säger Zandra Andersson.

Läs mer om Stacky’s på stackys.com