Vill du ta hand om en valp? Försvarsmaktens blivande tjänstehundar placeras över hela Sverige. Foton: Therese Åkerstedt/Försvarsmakten

Bli fodervärd åt Försvarsmaktens hundvalpar

Människans bästa vän är utrustad med den senaste sensortekniken och är dessutom extremt lojal. Försvarsmaktens tjänstehundar är uppskattade och älskade stridsparskamrater.

Försvarsmaktens hundar är nödvändiga för insatser i olika typer av förband. Oftast handlar det om spårning, spaning eller för att upptäcka hot som mänskliga sinnen missar. Hunden är överlägsen i sin förmåga att nosa rätt på försvunna människor, och kan även upptäcka farliga ämnen som sprängmedel. I en värld där hotbilden ökar är hundens fantastiska förmåga ovärderlig.

Läs mer här >>>