Quality Hotel är inte regionens största hotell i antal rum, men vi vinner på vår mångsidighet när det gäller mötes- och eventverksamheten, säger Madelene Bouvin, Sales Manager Quality Hotel Sundsvall.

Bästa valet för konferenser och event i Sundsvall

Quality Hotel Sundsvall är det bästa valet för alla typer av konferenser, större möten och evenemang i Sundsvallsregionen. Här finns nämligen inte mindre än 25 konferenslokaler, fest- och eventvåning, en rymlig lobbybar för mingel samt till och med en biograf. Allt som kan behövas för att sy ihop ett lyckat event, med andra ord.

Quality Hotel har det största och bredaste utbudet av underhållning i Sundsvall med omnejd. Och det är inte så konstigt – på hotellet finns rymliga lokaler för alla typer av evenemang, bekväma rum för övernattning som är en stor fördel vid event som går över flera dagar, samt bar och restaurang med koncept som tilltalar en stor målgrupp. Manegen är krattad för såväl formella möten som för fest och underhållning.

– Quality Hotel är inte regionens största hotell i antal rum, men vi vinner på vår mångsidighet när det gäller mötes- och eventverksamheten. Här har vi det bredaste utbudet och mest omfattande resurser i form av utrymme och flexibilitet i våra lokaler. När man ska anordna event i Sundsvallsregionen så ska man definitivt undersöka möjligheterna som vi har här på Quality Hotel, säger Madelene Bouvin, Sales Manager Quality Hotel Sundsvall.

Mångsidighet går hem

Det finns en speciell kultur på Quality Hotel som märks och känns när man är där. Den bygger mycket på att inte bara möta gästernas förväntningar utan gärna att överträffa dem och inställningen att nästan allt är möjligt. Det kanske också är en av de främsta anledningarna till att Quality Hotel har mycket konferensbokningar nu, när många andra anläggningar inte är lika bokade som resultat av lågkonjunkturen.

– Under första kvartalet i år har vi haft väldigt mycket företagsevenemang på hotellet och det har fortsatt fram till sommaren. Mycket har också kopplats till restaurangen, qbar. Vi har öppet för både lunch och middag för alla. Vardagar är det mer som en lobbyrestaurang, en bistro, som besöks av hotellgäster, biobesökare och andra som är i närheten och vill unna sig en stunds avkoppling. Under helgerna är det mest sundsvallbor som besöker oss eftersom vi bland annat har after work, livemusik och quiz, säger Perra Gissberg, Food & Beverage Manager på Quality Hotel Sundsvall.

Även för restaurangen har man satsat på mångsidighet som går hem hos en större målgrupp. För livemusikevenemangen på qbar är det alltid fri entré under nöjessäsongen fram till sommaren, vilket är mycket uppskattat. Under sommaren har man en mysig uteservering som också är öppen för alla, med en bred meny för att passa en så stor målgrupp som möjligt, på temat bistro.

Enkelhet, tillgänglighet och service

Under sommaren förvandlas Quality Hotel till ett familjehotell, under semesterperioden och fram till augusti – september när företagsevent, konferenser och kick-offer startar igen.

Oavsett om det är familjer eller affärsresenärer som gästar hotellet så har det ett riktigt bra läge på promenadavstånd till den vackra Stenstaden, som är Sundsvalls kultur- och shoppingstråk. För att göra valet av hotell ännu lättare har Quality Hotel varmgarage där det alltid finns plats. Enkelhet, tillgänglighet och förstklassig service – Quality Hotel vinner på alla punkter.