En avgång om dagen med SAS under november - december

En avgång om dagen med SAS under november - december

Med anledning av en kortsiktig brist på flygplanskapacitet kommer SAS att göra en tillfällig neddragning i antalet avgångar mellan Arlanda och Ängelholm. Detta innebär att SAS under november – december kommer att reducera sin trafik till en avgång per dag. SAS beklagar de utmaningar som detta medför för passagerarna. Samtliga passagerare som påverkas kommer att kontaktas och erbjudas ombokning eller återbetalning.

Tack vare det avtal som SAS slutit med BRA kommer SAS dock redan från årsskiftet se en ökning i sin kapacitet som möjliggör en mer långsiktig planering för hela SAS inrikesnät. Detta kommer möjliggöra en utökad tidtabell på SAS linje från Arlanda till Ängelholm. SAS förhoppning är att detta ska hjälpa dem att tillsammans med oss på flygplatsen och våra ägare skapa bästa möjliga förutsättningar för ett ökad fritids- och affärsresande till/från Ängelholm.

Under perioden november - december flyger BRA enligt ordinarie tidtabell.