Lost Gold of Aztecs

HISTORY CHANNEL HØJDPUNKTER JULI 2022

THE UNXPLAINED WITH WILLIAM SHATNER
Måndagar kl. 20.00 från den 25 juli

The UnXplained med William Shatner återvänder till HISTORY Channel i juli. Från producenterna bakom Ancient Aliens och The Curse of Oak Island kommer här en timmeslång serie som utforska världens mest fascinerande, märkliga och oförklarliga mysterier. Medden Golden Globe- och Emmy-belönade skådespelaren William Shatner som värd och producent presenterar varje avsnitt fängslande bidrag från forskare, historiker och vittnen som alla försöker kasta nytt ljus över hur det skenbart omöjliga faktiskt kan hända. Med hjälp av världens främsta forskare, ögonvittnesskildringar och spännande dramatiseringar får tittarna en chockerande insikt i vad som verkligen händer - och varför. S3 (10x60).
Ingår i The Summer of Secrets.

LOST GOLD OF AZTECS
Tisdagar kl. 22.00 från den 19 juli

För 500 år sedan plundrade de spanska konkvistadorerna Aztekernas guldfyllda rike. Men enligt legenden hade kejsar Montezuma redan gömt undan sin skatt på flera olika platser i det som nu är sydvästra USA och lagt en dödsbringande förbannelse över den. Nu försöker tre familjer, vardera med en distinkt koppling till guldet, att närma sig det de anser vara platsen för aztekernas förlorade guld. Denna serie följer respektive familjs episka äventyr i jakten på skatten, som sker på tre olika egendomar i tre olika länder: familjen Dillman i Utah, familjen Hoagland i Nevada och familjen Villescase i New Mexico. Vem bryter förbannelsen och finner aztekernas guld? S1 (8x60)
Ingår i Summer of Secrets.

AUCTION HUNTERS
Fredagar kl. 21.00 från den 15 juli

Varje dag auktioneras över 10 000 övergivna förråd ut i USA. Varje förråd är en potentiell guldgruva eller nitlott för dem som förtjänar sitt uppehälle på att jaga övergiven egendom. Auktionsjägarna följer med två av branschensfrämsta guldletare, Clinton “Ton” Jones och Allen Haff, ideras jakt på att vinna auktioner, finna skatter och sälja dem för vinst. S1&S2 (34x30)

ANCIENT ALIENS
Fredag den 1 juli kl. 22.00

Ancient Aliens undersöker den kontroversiella teorin att utomjordingar besökt Jorden under miljontals år. Från dinosauriernas era till det forntida Egypten, från tidiga grottmålningar till fortsatta massobservationer i dagens USA ger varje avsnitt av denna hitserie från HISTORY Channel historiskt djup åt de frågor, spekulationer, provocerande kontroverser, ögonvittnesskildingar och underbyggda teorier som omger denna uråldriga debatt.
Har intelligenta varelser från Yttre Rymden besökt Jorden för tusentals år sedan? Följ med värden Giorgio Tsoulakos när han försöker besvara denna fråga. S13 (1x60)