Eco2 Energy byter namn till Adven

I maj 2014 förvärvade den finska energikoncernen Adven det svenska bolaget Eco2 Energy. Nu byter Eco2 Energy namn till Adven som ett led i företagets expansion i Sverige för att erbjuda fastighetsägare såväl som industrin totallösningar för värme- och kylaleveranser baserat på förnyelsebar energi.

Sedan starten 2010 har Eco2 Energy levererat värme och kyla baserat på miljöriktig teknik med egna skräddarsydda geoenergianläggningar till kontor och bostadshus. I maj 2014 förvärvades bolaget av den finska energikoncernen Adven för att stärka sin ställning som energipartner till den privata och offentliga energisektorn i Sverige.

Eco2 Energys framgångsrika erbjudande baserat på geoenergi kvarstår i sin nuvarande form men under nytt namn. Namnbytet är ett ytterligare steg för Advens expansion i Sverige där man nu kan bredda erbjudandet till den svenska marknaden baserat på 30 års erfarenhet inom en rad energitillämpningar så som industriånga och processkyla samt lokala värmenät.

Svenska fastighetsägare, industrier, stat och kommun kommer att i ännu större utsträckning få tillgång till stor kompetens och gröna alternativ till att äga egna kapitalintensiva anläggningar för värme- och kylaproduktion.

För mer information kontakta:

Adven Sweden AB
Jonas Häggqvist, VD, tfn +46 70 53 170 17

Adven Group Oy
Matti Viljo, VD, tfn +358 40 575 0505

Om Adven Sweden:

Adven Sweden AB är en del i Advengruppen som levererar tillförlitlig företagsspecifik energiförsörjning och lokala värmenät. Advens verksamhet baserar sig på helhetslösningar som skräddarsys enligt kundens behov och med vars hjälp energi produceras på ett pålitligt och kostnadseffektivt sätt med en minimal miljöpåverkan. Bland Advens produkter finns geoenergi till kommersiella fastigheter, industriånga och -kyla, värme, nedkylningslösningar, processande av sekundärenergi, gas och el.

www.adven.se

Anders Ericsson

Presskontakt CEO Adven Group +46 (0)8-55 76 24 26
Jonas Eriksson