Försvaret behöver betrodda cybersäkerhetslösningar – gör du?

Försvaret behöver betrodda cybersäkerhetslösningar – gör du?

Inte alla kan vara en producent till försvarsindustrin. Att utforma, utveckla och producera produkter för det nationella säkerhetssegmentet kräver kontroll av alla aspekter i utvecklingsprojekt samt alla aspekter av produkten. Ingen fråga kan lämnas öppen, svar måste lämnas på allt.

Frågorna spänner från "vem har tillgång till förändring av designen?" och "har produktionspersonalen rätt säkerhetsklarering?" Till "hur kan man se till att det inte finns några hemliga kanaler?" Och "hur ser vi till att ett internt misslyckande fångas upp och inte påverkar säkerheten?".

Högassuranslösningar krävs

Försvarsindustrin kräver högassuranslösningar. Assurans är något som måste inkluderas från början i en produktdesign genom rätt utvecklingsprocesser och säkerhetsmekanismer. Det kan inte läggas till eller testas efteråt.

Högassuranslösningar är mycket mer än den tekniska funktionaliteten som en produkt erbjuder. Varje steg i utvecklingen, från design till eftermarknad, måste styras för att säkerställa hög assurans.

Alla kunder kan dra nytta av detta kunnande

Eftersom vi är en betrodd leverantör till försvarsorganisationer har våra produkter blivit väl beprövade i mycket operativa miljöer, de har flera säkerhetsfunktioner för att möta försvarsrelaterade hot och används för kommunikation upp till TOP SECRET.

Denna kunskap använder vi dagligen när vi utformar lösningar för alla kunder, inom alla segment, inklusive kritisk infrastruktur och den privata sektorn. Med våra produkter och tjänster kan kunderna dra full nytta av digitaliseringen utan att äventyra säkerheten. Eftersom våra produkter är framtidssäkra, är dagens kritiska information väl skyddad även med morgondagens tekniska utveckling.

Vill du lära dig mer om våra högassuranslösningar för cybersäkerhet?

Besök vår produktöversikt: https://advenica.com/sv/produkter