Adligo digitaliserar Oxy Groups kunderbjudande

Adligo digitaliserar Oxy Groups kunderbjudande

Det svenska konsultföretaget Oxy Group väljer Adligos teknikplattform för att utveckla bland annat den rådgivning de erbjuder företag och organisationer.

Adligo ger små och medelstora tjänsteföretag nya och förbättrade möjligheter att utveckla sina kunderbjudanden och samtidigt digitalisera den egna administrationen.

– Med Adligos teknikplattform som en integrerad del av erbjudandet kan Oxy Groups konsulter påverka sina kunders vardag direkt när ett behov uppstår. Plattformen är i grund och botten en enda stor digital verktygslåda. Utvecklad för snabba kommunikationsinsatser och informationsdelning. Men också för mer förutsägbara uppgifter som dokumentation, målsättningsarbete och planering, säger Alice Holmgren, operativ chef hos Adligo.

Rådgivning och utbildning i en digital värld

Ny teknik förändrar på flera sätt förutsättningarna för alla företag som arbetar med rådgivning och utbildning. Att förbereda en enskild rådgivning, leda en utbildning, eller följa upp ett utvecklingsprogram för ett team eller grupp kan nu ske med en och samma plattform som utgångspunkt.

För Oxy Group innebär valet av Adligo som teknikpartner också en investering i förmågan att paketera sömlösa och mer flexibla tjänster. Som kännetecknas av hög närvaro i kundernas vardag och utökade möjligheter att skjuta in kompetens i samma ögonblick som en situation behöver hanteras eller ett val ska göras.

– Oxy Groups syfte och mål är att hjälpa enskilda ledare och hela organisationer till förändring som håller över tid. Samarbetet med Adligo gör att vi kan ge våra kunder det de behöver, när de behöver det. Råd, stöd, kunskap och information. Att kunna förse chefer och ledare med ett specifikt innehåll vid rätt tidpunkt ökar värdet i den tjänst vi levererar, säger Kristina Sundbaum, medgrundare i Oxy Group.

Effekter av samarbetet

Med en modern teknikplattform ökar Oxy Groups leveranskapacitet. Fler chefer, medarbetare och företag kan erbjudas rådgivning och utbildning när administrationen minskar och kundrelaterade processer effektiviseras. För Adligo betyder samarbetet även ett utökat inflöde av feedback från användare av plattformen, vilket underlättar arbetet med att både utveckla nya funktioner och förbättra befintliga verktyg.

Om Adligo

Adligo är ett svenskt techbolag. I januari 2023 lanserade företaget en digital teknikplattform som effektiviserar HR-relaterade processer i små och medelstora företag. De verktyg som ingår i plattformen hjälper både chefer och medarbetare att navigera i en modern arbetsvardag, där bland annat distansarbete vuxit fram som en integrerad del av arbetslivet för många företag och människor. Adligo har sitt säte i Stockholm. All teknik är egenutvecklad. Företagets koncept bygger på erfarenheter och kunskap som grundarna förvärvat från att leda människor i det svenska näringslivet.

Om Oxy Group

Oxy Group arbetar med ledarskapsprogram och verksamhetsutveckling – för team, grupper, individer och hela företag. Företagets konsulter och coacher erbjuder verklig och hållbar utveckling via så kallad beteendeförflyttning. Resultatet är tryggare och mer kreativa ledningsgrupper, tydligt kommunicerande ledare, bättre samarbetande team och en hälsofrämjande, engagerande arbetskultur. Oxy Group har kontor på Kungsholmen i Stockholm och kunder över hela Sverige.

Alice Holmgren

Presskontakt Operativ chef Sverige 073-415 74 76

Välkommen till Adligo!

Adligo är ett svenskt techbolag som i januari 2023 beta-lanserade ett molnbaserat chefsverktyg. Verktyget är utvecklat och designat för att effektivisera HR-relaterade processer i små och medelstora företag. Nu påbörjar företaget en publik lansering av en tjänst som hjälper både chefer och medarbetare att navigera i en modern arbetsvardag, där bland annat distansarbete har vuxit fram som en integrerad del av arbetslivet för många företag och människor. Adligo har sitt säte i Stockholm. All teknik är egenutvecklad. Företagets koncept bygger på erfarenheter och kunskap som grundarna förvärvat från att leda människor i det svenska näringslivet.

Adligo

Markörgatan 10