Fördelar med digital arbetsorder

Funderar ni på att börja använda digital arbetsorder? Vi vet att det kan kännas skrämmande att byta arbetssätt och motivera den digitala övergången för medarbetarna. Men fördelarna med digital arbetsorder är många - här kommer en lista på några:

Effektivare arbetsdagar

Med digital arbetsorder skickas arbetsordern direkt till fältpersonalens mobiltelefoner – som i sin tur rapporterar status, materialåtgång och arbetade timmar digitalt. Inga fler missförstånd eller turer fram och tillbaka till kontoret för att plocka upp nya arbetsorder. Nu är de alltid tillgängliga, oavsett plats, och ni kan arbeta mer effektivt utan onödiga avbrott.

Slipp dubbelarbete

All information om kommande, pågående och avslutade projekt samlas direkt och digitalt på ett ställe. Dessutom kan ni integrera arbetsordersystemet med ert affärs- och lönesystem för fakturering och löneunderlag. Automatisk överföring gör att ni slipper dubbelarbete och registrering/administration i flera system. Smidigt och effektivt!

Öka lönsamheten

Genom att arbeta digitalt minskar risken att viktiga papper som arbetsorder, tidrapporter eller materialinköp försvinner, går sönder eller missas att faktureras. Öka din lönsamhet och få bättre koll, men utan merarbete.

Det är enkelt att vara digital

Många är redan vana vid digitala lösningar i vardagen. Så varför inte ta den digitala livsstilen in i företaget? Digital arbetsorder är kostnadseffektivt och enkelt att använda. Och resultatet? Jo, minskad administration, effektivare arbetsdagar och tid över till det viktiga – era projekt och företagets lönsamhet.

Läs mer om digital arbetsorder från AddMobile här och tveka inte att höra av dig – vi berättar gärna mer.