Ändrat förfogande i VIEWMYBOX®

Nu skapar vi möjligheten till en ännu bättre kundupplevelse genom att kundservice direkt kan lösa kundbehov och önskemål gällande ändringar av försändelseinformation under själva leveransen. Detta genom att erbjuda alla e-handlaren en helt ny möjlighet att göra en ändringsbegäran direkt till transportören från VIEWMYBOX®. Vi har namngivit tjänsten VIEWMYBOX® Service request.

VIEWMYBOX® Service request är utvecklad tillsammans med PostNord. Detta ger kundservice möjligheten att direkt till PostNord begära ändrad liggetid, postförskottsbelopp, namn och adress samt returnering av försändelser i VIEWMYBOX® - under pågående leverans till kunden. När transportören genomfört ändringsbegäran läses denna automatiskt in i VIEWMYBOX®, vilket utmynnar i att kundservice kan ge snabba direkta besked till kunden. Med detta uppnår man en bättre kundupplevelse, ökad goodwill och trovärdighet som avsändare.

Tidigare har det endast varit möjligt att begära ändrat förfogande hos PostNord genom att fylla i och skicka in en blankett. Genom att istället använda VIEWMYBOX® sparar alla inblandade parter tid då det går snabbare att utföra en begäran. Under hösten har vi kört en testperiod med en av våra kunder och sett att ändringarna i regel går att utföra redan samma dag, och i många fall på bara några timmar.

Vi kommer fortsätta att utveckla tjänsten för att integrera alla transportörer, men framförallt för att snabba på processen för behandling av en ändringsbegäran. Vår vision är att kunden ska kunna begära en ändring hos avsändaren som snabbt och enkelt utför begäran medan kunden väntar på plats vid utlämningsstället.

- ”Detta innebär helt nya möjligheter för e-handlare att tillgodose sina kunders förväntningar samtidigt som de undviker onödiga returer och andra kostnader redan idag.” säger Mohammed Younis COO på Addimotion services AB som utvecklar VIEWMYBOX®.

Direkt i kundservice hand

En ändringsbegäran blir korrekt då tjänsten VIEWMYBOX® vet vilken typ av transporttjänst och vilka tilläggstjänster som är beställda vid bokningen. På så sätt visas endast de ändringar som är möjliga hos respektive transportör. När en ändringsbegäran skickas till transportören skapar VIEWMYBOX® automatiskt all nödvändig information för en enklare hantering hos transportörens kundtjänst. Samtidigt sparas all information på aktuell försändelse i VIEWMYBOX® för full spårbarhet. Detta innebär att både e-handlaren och transportören sparar tid på administration samtidigt som kunden får en snabb hantering av sitt kundärende.

- Allt fler e-handlare inser att en stor del av konkurrenskraften ligger i hög leveransprecision, bra kundvård och support, menar Robert Clarén CEO på Addimotion services AB.

• e-commerce
  • schenker
  • quality performance
  • posten
  • näthandel
  • kvalitet
  • kundtjänst
  • itella
  • dhl
  • postnord
  • gls
  • bring
  • kundservice

Om Addimotion Service

Addimotion Services AB erbjuder varuägare möjlighet att visualisera sitt godsflöde i realtid. Detta genom innovativa molntjänsten VIEWMYBOX® som förbättrar kundens möjlighet att ligga ett steg före och få full kontroll på sina leveranser. Addimotion jobbar med Performance Discovery som en viktig ledstjärna för att hjälpa sina kunder att ge bättre och effektivare kundservice till slutkunder och konsumenter.

För mer information om VIEWMYBOX®, besök www.viewmybox.com

Robert Clarénrobert.claren@addimotion.com

Om PostNord

PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. Koncernen hade 2013 en omsättning på 40 miljarder SEK och 39.000 medarbetare. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna.

För mer information om PostNord, besök www.postnord.com

Johan Littmarck, johan.littmarck@postnord.com