Halmstad Arena väljer biljettsystem från Actor Biljett och Entrésystem

Halmstads Kommun väljer Actor Biljett och Entrésystem helhetslösning för biljetter och inpassering för sin nya multiarena. Arenan är avsedd för olika verksamheter så som bad, sport och evenemang. Både HK Drott i handbollens elitserie, och Halmstad Hammers Hockey spelar sina hemmamatcher i arenan.

Beslutet har föregåtts av en omfattande genomgång av åtta leverantörer av biljettsystem där valet till slut föll på Actor Biljett och Entrésystem.

Biljetter och inpasseringskontroll för alla verksamheterna kommer att köras i samma system. Därmed skapas en stor potential för samordning av biljettförsäljning och administration som ger en kostnadseffektiv lösning. Införandet av systemet medför samtidigt att kontrollen av intäkter och inpassering ökas.

- Vi valde Actors system eftersom det gav oss vad vi efterfrågade och var mest kostnadseffektivt i längden säger Håkan Arvidsson, Halmstad Arena

Actor Biljett & Entrésystem systemlösningar finns i högsta ligorna inom fotboll, ishockey, bandy, handboll och innebandy. Under hösten har Actor fått ett genombrott på Sveriges arenor och på kort tid installerat systemen på DINA Arena/Edsbyns IF, Sparbanken Lidköping Arena/Villa Lidköping, Vänersborgs Arena/IFK Vänersborg och nu inom kort på Halmstad Arena.

- Vi är stolta över förtroendet att få leverera vårt system till Halmstad Arena, här kommer vår breda erfarenhet från leveranser av biljettsystem till olika typer av besöksanläggningar verkligen till sin rätt, säger Urban Sundin, VD på Actor Biljett och Entrésystem

För mer information kontakta:
VD Urban Sundin,
urban@actor.se

www.actor.se

Actor Biljett och Entrésystem är ett IT företag, beläget i Gävle, som är marknadsledande i Norden för integrerade biljett- och entrésystem till besöksanläggningar. Företaget levererar en egenutvecklad helhetslösning för biljetter, försäljning, inpassering, bokning samt distribution av biljetter på Internet. Systemet finns på fler än 200 installationer i Sverige Norge och Danmark. Kunderna finns inom upplevelsesektorn som Idrottsarenor, Badanläggningar, Multiarenor, Besöksparker, Museer, Konserthus och Teatrar.

• arena
  • biljett