ABS Wheels VD, Andie Lahdo till vänster. Till höger ses Joakim Lundberg, Sverigechef Klarna

ABS Wheels utsett till mästargasell av Dagens Industri

ABS Wheels har för tredje året i rad blivit utsett till ett av Sveriges mest framgångsrika företag, ett så kallat Gasellföretag. Detta innebär att ABS Wheels blivit utnämnd till en så kallad Mästergasell.

- Vårt team är väldigt stolta över att tillhöra den exklusiva listan på lönsamma bolag i Sverige. Vi har blivit Gaseller tre gånger i rad 2018, 2019 och nu 2020, säger Andie Lahdo, ABS Wheels VD.

Varje år utser tidningen Dagens Industri Sveriges mest framgångsrika företag, så kallade Gasellföretag. Av Sveriges alla aktiebolag är det endast en procent som klarar av de tuffa kraven. Om ett företag blir utsett till ett Gasellföretag tre år i rad blir man utsett till en Mästargasell. ABS Wheels som verkar i motorbranschen tillhör nu den exklusiva listan.

- E-handeln har varit vår hjälp och med klarnas hjälp och statistik har vi haft tydliga omsättningsmål att följa, nu planerar vi att digitalisera alla våra partners som inte arbetar med e-handel inför nästa bokslut, säger Jorge Castro, ABS Wheels marknadschef.

Trots att det råder svåra tider för många bolag med Covid-19 så har ABS Wheels ökat sin omsättning med nästan 20% under perioden som Corona drabbat Sverige. Inför bokslutet den 30 juni räknar bolaget med att passera 120 miljoner kronor.

En av framgångarna till den lönsamma omsättningen är det goda samarbetet med betaltjänsten Klarna

- ABS Wheels är ett framgångsrikt företag med mycket driv i. Det är väldigt roligt att en samarbetspartner som vi jobbar så nära lyckas så bra år efter år, även under en global kris. Vi på Klarna ser med spänning på den fortsatta utvecklingen, säger Joakim Lundberg, Sverigechef på Klarna.