Westers Group TA AB har insett fördelarna med spännbandet Ergolash.

Westers Group effektiviserar sin tid med Ergolash

Ett företag som insett fördelarna med spännbandet Ergolash är Westers Group TA AB. Sedan lanseringen av det nytänkande spännbandet på den svenska marknaden för ett drygt år sedan, har Westers Group TA köpt in närmare 30 spännband från Ergolash som används dagligen. Vi har frågat hur de upplever att arbetet med lastspänning har förändrats.

Holdingbolaget Westers Group AB har funnits sedan 2012 och filialen Westers Group TA riktar in sig på trafikanordningar. Som den helhetsleverantör man är finns de med i entreprenörers processer från kalkyl och framtagning av trafikanordningsplaner till utförande, daglig tillsyn och återställning inför slutbesiktning då man plockar med sig de sista skyltarna hem.

Sparar tid med Ergolash

Nicole Wester som är marknadsansvarig på Westers Group TA berättar att man fick upp ögonen för Ergolash för ungefär ett år sedan – i samband med att produkten lanserades på Abkati och på den svenska marknaden.

- Vår VD Klarre Ahlin Wester kikade in i Abkatis säljares baklucka när han hade vägarna förbi och såg Ergolash. Efter att ha klämt och känt lite på produkten så slutade det med att vi blev en daglig användare av Ergolash.

Man har hittills köpt in närmare 30 spännband från Ergolash och är väldigt nöjda med produkten som man beskriver som både smidig, lätthanterlig och tidsbesparande.

- Jämfört med traditionella spännband så är tidsbesparingen med Ergolash imponerande, säger Nicole Wester. Att trä i spännbandet från sidan i spelet istället för att trä in bandet det vanliga sättet och sedan mata igenom ett helt band... detta gör Ergolash betydligt smidigare och mer lätthanterligt än traditionella spännband!

Nicole Wester berättar om kommentarerna hon fått från medarbetare som använder produkten dagligen.

- Överlag är man väldigt nöjd med produkten. För oss som har produktion ute i fält där en hel del material behöver lastsäkras dagligen är Ergolash en verkligt effektiviserande produkt som underlättar och snabbar upp processen med att lasta och lossa gods. Vintertid när det är riktigt kallt och spännbandet blir blött och fryser till fungerar Ergolash som vilket annat spännband som helst – då får man dra bandet den långa vägen.