En stor del av ABK:s befintliga fordon drivs redan med biogas - nu får bolaget ett tillskott med sex nya biogasbilar.

Pressträff - ABK på väg mot fossilfritt med sex nya biogasfordon

Som ett led i ABK:s hållbarhetsarbete arbetar vi med att ställa om vår fordonspark till fordon som drivs med fossilfria drivmedel. Vi planerar att bli fossilfria på fordon under 2020 och som en del i det arbetet hämtar vi under torsdagen ut sex nya biogasbilar till vår förvaltning.

Vill ni hänga på och höra mer om hur vi ska bli fossilfria på fordon och om vårt arbete för miljö och klimat är ni varmt välkomna till Kristianstad Bilcentrum på Blekingevägen 2, torsdagen den 21 mars, 10.00. Anmäl gärna till Jonas Rosenberg om ni vill komma.