Jubilerande ABK-hyresgäster får dela på 2,5 miljoner och bjuds in till fest

Jubilerande ABK-hyresgäster får dela på 2,5 miljoner och bjuds in till fest

Den 30 januari bjuder AB Kristianstadsbyggen (ABK) in till stor fest för sina trogna hyresgäster. I år har inte mindre än 423 personer fått en inbjudan. Dessutom har de trogna hyresgästerna fått en present i form av en gratis månadshyra
– sammanlagt 2,5 miljoner kronor som ABK betalat tillbaka under förra året!

– Att vi har så många hyresgäster som väljer att bo kvar länge i sina ABK-lägenheter ställer vi oss väldigt ödmjuka inför. Vi ser det som ett stort förtroende och ett gott betyg, säger ABK:s vd Henrik Strand. Därför känns det bra att kunna ge tillbaka något extra till dem.

Varje år sedan 1961 har ABK firat trogna hyresgäster som bott i samma lägenhet i jämna tiotal år från 10 år och upp till så länge som 60 år. Alla jubilarer som under 2019 bott 10, 20, 30, 40, 50 eller 60 år i samma lägenhet, har fått en inbjudan till festen och en gratis månadshyra.

Festen hålls på Restaurang Metropol vid högskolan, och jubilarerna bjuds på trerätters middag och musikunderhållning med start 18.30.

– Vi ser fram emot en riktigt trevlig fest tillsammans med våra hyresgäster, tillägger Henrik Strand.

För press som är intresserade av att närvara går det självklart bra, vi är tacksamma om ni har möjlighet att anmäla till Jonas Rosenberg innan.