ABK och KDFF bjuder barn på julcamp

ABK och KDFF bjuder barn på julcamp

Med stöd från ABK arrangerar KDFF gratis julcamp för barn i den nybyggda gemensamhetslokalen i Gamlegårdsparken.

- Vi vill erbjuda barn 6-12 år att ha kul på sina lovdagar innan jul. Att ha möjligheten att spela spel, pyssla, baka, åka på en utflykt, spela pingis, testa på olika idrotter och träffa nya kompisar, säger projektledaren Elisabet Gunnarsdottir, huvudtränare för A laget i KDFF, som redan förra året arrangerade ett mycket lyckat julcamp på Vilan.

I år är ABK med och finansierar och ställer upp med lokal.

- Det är roligt att vi kan vara med och göra detta möjligt, säger ABK:s vd Henrik Strand. Vi satsar mycket på bosociala insatser i våra bostadsområden, så när KDFF kom med idén kändes det helt rätt.

Med julcampet vill KDFF och ABK ge alla barn möjligheter till att röra på sig.

– Även om man inte är fotbollsintresserad så tror vi på att barn lär sig mycket genom att vara tillsammans med andra barn. De sporrar varandra till rörelse om de får vara i en bra miljö med aktiva och bra ledare. Därför är ABK:s nya aktivitetsplats på Näsby en fantastisk plats där det finns utrymme för alla sorts aktiviteter” säger Elisabet Gunnarsdottir.

Julcamp på Gamlegården

Julcamp hålls 23/12 08.30–15.00 & 24/12 08:30-13:00 i ABK:s samlingslokal vid Gamlegårdsbadet.

Barn mellan 6 och 12 år från hela kommunen är välkomna. Anmälan sker till info@kdff.nu.

Julcampen är kostnadsfri. Barnen bjuds på lättare måltider till lunch och ett mellanmål.

Ingen behöver vara med båda dagarna eller hela dagar. Barnen är med på deras villkor och dom tiderna som passar dom.

För frågor:

Henrik Strand