Volvo IT i samarbete med SCA

SCA överlåter ansvaret för de koncerngemensamma stordatorerna till Volvo IT i Göteborg. I uppdraget ingår bland annat drift, teknisk support, datalagring och systemövervakning. SCA förändrar sina datormiljöer i samband med ökad användning av affärssystemet SAP. Därför vill SCA att Volvo IT levererar en säker och flexibel lösning för koncernens nuvarande stordator-miljö och delar av UNIX- och NT-miljön. - Samarbetet med Volvo IT ger oss flera stordriftsfördelar. Volvo ITs unika samarbetsmodell ger oss även goda möjligheter att genomföra ytterligare effektiviseringar av IT-verksamheten. Att vi båda är stora företag med liknande företagskulturer underlättar också samarbetet, säger Thomas Wulkan, CIO på SCA. - SCA ökar våra driftsvolymer vilket gynnar både Volvo och andra industriföretag som valt att effektivisera IT-verksamheten tillsammans med oss, säger Olle Högblom, marknadschef på Volvo IT. SCA (www.sca.com) har 44.000 anställda i mer än 40 länder och producerar hygien-produkter, förpackningslösningar och tryckpapper. För mer information kontakta: Ronny Westher, affärsutvecklare, Volvo IT Tel 031 - 3220529, ronny.wester@volvo.com Lennart Hjält, T&I Services, SCA Tel 031 – 7460895, lennart.hjalt@sca.com