Pressinbjudan: invigning av Botkyrkabyggens första utegym i Storvreten

Här på Botkyrkabyggens första utegym i Storvreten finns nu sju olika maskiner för motionärer och en boulebana. Den som vill träna kan välja mellan allt ifrån cross trainer och push up bars till en power bike och mycket mer. Hela utegymmet, inklusive träningsmaskinerna, är helt tillgänglighetsanpassat och underlaget är asfalterat för att underlätta framkomligheten för exempelvis rullstolar och rullatorer. Det innebär att utegymmet kan användas av alla.

Botkyrkabyggens affärsområdeschef Joe Martarian inviger gymmet tillsammans med Botkyrkabon Victoria Escobar, medgrundare av Changers Hub och styrelseledamot för Stockholmsidrotten. Victoria Escobar kommer på plats att demonstrera hur maskinerna fungerar.

Tid: Tisdag den 16 april kl. 14

Plats: Hålvägen 28, Tumba