På söndag firar Botkyrkabyggen 60 år med fest i Hågelbyparken

Den 1 april i år var det 60 år sedan Botkyrka kommuns allmännyttiga bostadsbolag AB Botkyrkabyggen bildades och de första hyresgästerna kunde flytta in. Detta kommer att firas stort på söndag den 20 augusti då nya och gamla hyresgäster samt övriga kommuninvånare bjuds in till kalas i Hågelbyparken. Jubileumsfirandet arrangeras i samarbete med Hågelbyparken som fyller 100 år i år.

Mellan kl. 11.00 och 16.00 bjuds det på uppträdanden och aktiviteter såsom nostalgisk jubileumsshow, kulturhistorisk vandring, barnens allsång, ponnyridning, 3D-printing, fotoutställningar och mycket annat.
Fritt inträde och gratis aktiviteter.

För mediakontakter: Camilla Borgström, informationsansvarig Botkyrkabyggen, tel. 08-530 694 94

Botkyrkabyggen är ett av landets större allmännyttiga bostadsföretag med 125 anställda. Vi äger och förvaltar 10 600 lägenheter i Botkyrka.