Ingen jul utan Rekorderlig Julecider

Ingen högtid är så traditionsbunden som julen. Inte minst när det kommer till dryck. Nu släpper Åbro Bryggeri årets Rekorderlig Julecider med smak av äpple och kanel. En cider som tar en självklar plats på julbordet och stärker Rekorderlig Ciders position som både marknadsledare och smakledare.

-Med Rekorderlig vill vi ju hela tiden kunna erbjuda spännande, fräscha smaker och med vår blandning av äpple/kanel tycker jag vi lyckats mycket bra. Rekorderlig Julecider är en produkt för dem som vill ha något annat än glögg eller julöl, men ändå något som fångar in julens alla dofter och smaker, säger Camilla Widéen, projektledare på Åbro Bryggeri.

Att leda smakutvecklingen och erbjuda det största urvalet av smaker har alltid haft hög prioritet för Rekorderlig Cider. Rekorderlig Julecider är inte den enda smakkombination som skapats för en specifik säsong. Andra säsongscider är Rekorderlig Sommarcider och Rekorderlig Helgcider som under det gångna året har haft en bra försäljning.

-Tradition och smakval är djupt förknippat med varandra och vi arbetar sedan länge med säsongsbetonade produkter, säger Camilla Widéen.

Rekorderlig Julecider lanseras på Dagligvaruhandeln, restaurang och Systembolaget i alkoholstyrkorna 2,25% samt 4,5%.

Högupplösta bilder för nedladdning finns på www.abro.se/mediabank

Användarnamn: åbroLösen: lejon

Henrik Dunge, VD

Åbro Bryggeri är landets äldsta, men också ett av Europas modernaste familjebryggeri. Vi är 175 anställda och omsätter ca 550 miljoner kronor. Sedan 1856 har vi bryggt Åbro Original med vatten från en och samma källa i Vimmerby. Under åren har sortimentet även breddats med en rad andra ölsorter samt drycker som Rekorderlig Cider, Läskfabriken i Vimmerby och Hwila – Europas godaste vatten 1999 och 2007.