En rekorderlig och hälsosam granat till dagligvaruhandeln

Åbro Bryggeri utökar antalet smaker hos Rekorderlig Cider.

Den nya spännande smaken till dagligvaruhandeln från Åbro Bryggeri är Rekorderlig Granatäpple light. Granatäpple är just nu den stora trendsmaken i England. Inte minst för att granatäpplet är ovanligt rikt på olika former av skyddsämnen och antioxidanter. Några av ämnena är helt unika vilket kan bero på att granatäpplet utgör en egen botanisk familj och inte har några nära släktingar. Dessutom ger den en god och fyllig smak.

Cidermarknaden har en fortsatt stark tillväxtspotential och eftersom medvetenheten om vad vi dricker ökar kändes det helt naturligt att den nya smaken skulle vara en lightprodukt, säger Camilla Widéen, projektledare på Åbro Bryggeri. Detta gör även att produkten kan drickas av diabetiker.

Nya Rekorderlig Granatäpple Light 2,25 kommer i 50cl-burk. Åbro har tidigare släppt framgångsrika lightprodukter av sina rekorderliga smaker till både Systembolaget, restaurangsidan och på exportmarknaden.

Rekorderlig Cider har bevisligen den godaste cidern och har belönats med guld, silver och brons i Stockholm Beer end Whiskey Festival 2006 för bästa smak.

Ambitionen är att ge ciderkonsumenten ytterligare fler smaker att välja bland samt fortsatta stärka Rekorderlig Ciders position på marknaden. Rekorderlig Cider följer trenderna och står i ständig utveckling vilket medför en hög och jämn försäljningsutveckling.

Högupplösta bilder för nedladdning finns på www.abro.se/mediabank

Användarnamn: åbroLösen: lejon

Henrik Dunge, VD

Åbro Bryggeri är landets äldsta, men också ett av Europas modernaste familjebryggeri. Vi är 175 anställda och omsätter ca 550 miljoner kronor. Sedan 1856 har vi bryggt Åbro Original med vatten från en och samma källa i Vimmerby. Under åren har sortimentet även breddats med en rad andra ölsorter samt drycker som Rekorderlig Cider, Läskfabriken i Vimmerby och Hwila – Europas godaste vatten 1999 och 2007