Åbro Bryggeri utökar sin sponsring

Åbro Bryggeris senaste tillskott på sponsringssidan är Målillas stolthet: speedwayklubben Dackarna. De får sällskap av AIK och Hultsfredsfestivalen och Svenska tennisförbundet som Åbro sponsrar sedan tidigare.

-Det känns väldigt roligt att gå in som sponsor till Dackarna. De är en stor, välskött och framgångsrik klubb som alltid levererar bra resultat. Förra året vann de SM-guld och i deras stall hittar man bland annat fyra Grand Prix-förare, säger Ola Passmark, projektledare Åbro Bryggeri.

Speedway är en sport på stark frammarsch. Under årens lopp har intresset för speedway bara ökat och framtiden ser ljus ut: det dyker upp fler människor på läktarna och fler medlemmar till klubbarna.

-Att satsa på speedway kändes helt naturligt för oss, deras målgrupp är rätt för oss, fortsätter Ola Passmark.

Dackarna – en klubb med rötter

Dackarna är en lokal klubb med anor från 1929. När klubben startades var syftet bland annat att öka intresset för motorsporten, vilket de har lyckats med. Till tävlingarna kommer över 5ooo åskådare. Allt detta i ett samhälle med 1600 invånare.

Just den lokala anknytningen är något som Åbro ser som extra positivt. Det underlättar också i sponsringsarbetet.

-Åbro Bryggeri finns på hemmaplan vilket gör att vi får en nära relation till varandra.

Det gör att det också blir lättare att föra en dialog och förstå varandras behov.

Med Åbro kan jag vara säker på att jag får det jag beställer. Dessutom är det ett välkänt och omtyckt öl, säger Jonas Olvenius, vd, Event AB, Dackarnas event-och restaurangföretag.

Åbro Bryggeri:

Henrik Dunge, vd
Maila: henrik.dunge@abro.se

Dackarna:

Jonas Olvenius
Mobil:. 070-637 91 24
jonas@dackarna.nu

Åbro Bryggeri är landets äldsta, men också ett av Europas modernaste familjebryggeri. Vi är 175 anställda och omsätter ca 550 miljoner kronor. Sedan 1856 har vi bryggt Åbro Original med vatten från en och samma källa i Vimmerby. Under åren har sortimentet även breddats med en rad andra ölsorter samt drycker som Rekorderlig Cider, Läskfabriken i Vimmerby och Hwila – Europas godaste vatten 1999 och 2007.