Åbro Bryggeri byter namn – blir EY’ BRO Bryggeri

Efter succélanseringen av varumärket EY’ BRO byter Åbro Bryggeri nu namn till EY’ BRO Bryggeri. Namnbytet är en del av ett omfattande varumärkesarbete som ska ta EY’ BRO till nya höjder.

Varumärket EY’ BRO gjorde succé när det lanserades i september 2020 och blev snabbt en storsäljare på Systembolaget. Sett till varje enskild produkt var ölen Sveriges näst mest sålda under 2021, enligt siffror från Systembolaget.

Sedan lanseringen har även webbshoppen abroshoppen.se lanserats, som bland annat säljer produkter kopplade till varumärket. Där kan trogna följare fullända garderoben med produkter så som hoodies, mössor och gnuggisar med EY’BRO’s logotyp och färger.

Nu tar Åbro Bryggeri ytterligare ett kliv i form av ett namnbyte och blir därmed EY’ BRO Bryggeri. Detta för att lyfta varumärkets framgång ytterligare.

– Vi är väldigt nöjda med den utveckling som EY’ BRO har haft, och fortsätter att ha, på marknaden. Vi vill låta varumärket få utrymme att växa så mycket som möjligt, så detta är en naturlig utveckling. EY’ BRO symboliserar vänskap och gemenskap, vilket ligger helt i linje med vår vision för hur ett bryggeri ska vara, säger Cornelia Dunge, marknadschef på EY’ BRO Bryggeri.

Namnbytet har även tagits med hänsyn till internationell tillämplighet. I övrigt kommer bryggeriet att förbli detsamma och kommer fortsatt att producera samtliga produkter ur sortimentet. De som blev oroliga över att andra favoriter inte längre kommer finnas bland oss kan därför pusta ut nu.

För mer information, vänligen kontakta:
    Cornelia Dunge, Marknadschef
    cornelia.dunge@abro.se