Åbro Bryggeri är stolta över att leverera Jolt Cola till världens största datorfestival

Jolt Cola är en kraftdryck med dubbel mängd koffein jämfört med andra cola. Drycken är särskilt populär bland ungdomar inom datavärlden, som behöver fylla på med lite extra energi de långa nätterna framför datorn. Åbro Bryggeri är distributör av Jolt Cola i Sverige och levererar bland annat till datorfestivalen DreamHack i Jönköping.

DreamHack är världens absolut största datorfestival, demoparty och LAN (Local Area Network) där man träffas, umgås och kopplar ihop sina datorer i ett nätverk. Förra vintern deltog 10 638 personer. Under festivalens fyra dagar (29/11–2/12) får besökarna möta likasinnade och ägna sig åt det de brinner för inom datorernas värld – spel, kommunikation, moddning och överklockning, programmering, film, musik, design etc.

Sedan festivalens start år 1994 har försäljningen av Jolt Cola ökat kraftigt.

- Under det senaste året har försäljningen ökat med hela 87% jämfört med föregående år, säger Camilla Widéen, projektledare på Åbro Bryggeri. I början av veckan levererade vi hela 30 pallar Jolt Cola till DreamHack och till helgen har vi levererat ytterligare 15 pallar. Vi har till och med kallat in extra bilar för att lyckas hantera den stora volymen.

Jolt Cola är en imageprodukt från USA med uppiggande effekt. Drycken innehåller de ursprungliga ingredienserna som vanlig cola, men dubbel mängd koffein och färre kalorier.

Högupplösta bilder för nedladdning finns på www.abro.se/mediabank

Användarnamn: åbro
Lösen: lejon

Camilla Wideen, Projektledare
Mail: camilla.wideen@abro.se

Henrik Dunge, VD
Mail: henrik.dunge@abro.se

Åbro Bryggeri är landets äldsta, men också ett av Europas modernaste familjebryggeri. Vi är 175 anställda och omsätter ca 550 miljoner kronor. Sedan 1856 har vi bryggt Åbro Original med vatten från en och samma källa i Vimmerby. Under åren har sortimentet även breddats med en rad andra ölsorter samt drycker som Rekorderlig Cider, Läskfabriken i Vimmerby och Hwila – Europas godaste vatten 1999 och 2007.