Johannes Forsberg, Effektiv och Joakim Lindner, Varbergs BoIS.

EFFEKTIV FÅR FÖRTROENDET ATT VÄRVA NY KLUBBCHEF TILL VARBERGS BOIS

Sedan 2022 har Effektiv och Varbergs BoIS byggt upp ett starkt partnerskap. Nu fördjupas detta samarbete när Effektiv får förtroendet att rekrytera föreningens nya klubbchef. Denna rekrytering är inte bara en milstolpe för Varbergs BoIS, utan också ett tydligt bevis på Effektivs engagemang för att stödja både lokala idrottsföreningar och andra organisationer.

Effektiv – Lagspelare i rekrytering och föreningsstöd

- Det sitter djupt i Effektivs DNA att stötta både föreningslivet och andra typer av organisationer, och vår ambition är självklart att vara en partner till Varbergs BoIS under många år framöver. Vi är såklart imponerade över herrarnas resa i Allsvenskan, men även över hur man satsar på damlaget och inte minst att man har en bred barn & ungdomsverksamhet, vilket är något vi brinner lite extra för, beskriver Johannes Forsberg, delägare och kontorschef Effektiv Varberg/Falkenberg.

Nyckelrollen: Klubbchef för en ljus framtid

Säsongen 2023 markerade Varbergs BoIS fjärde raka år i Allsvenskan och för säsongen 2024 är herrlaget i Superettan. Damlaget ligger i toppen av division 2 och fortsätter sin spännande resa. Föreningen har, utöver seniorverksamheten, en omfattande barn- och ungdomsverksamhet med cirka 450 aktiva spelare och 100 ideella ledare, samt en akademi för P15-19. Totalt har Varbergs BoIS runt 800 medlemmar.

- BoIS har en viktig position i Varberg där man erbjuder en bra fotbollsutbildning. Långt ifrån alla når elitnivå, men alla kommer att få med sig många erfarenheter från barn- och ungdomstiden som formar människan positivt. I rollen som klubbchef kommer du in i en förening som ser ljust på framtiden och där energin och engagemanget är svårslaget, fortsätter Johannes.

Led och utveckla föreningen

Som klubbchef för Varbergs BoIS är det övergripande uppdraget att leda och utveckla föreningen för att skapa en stark och hållbar organisation in i framtiden. Ansvaret inbegriper även att skapa en positiv och inkluderande kultur som engagerar anställda, spelare, medlemmar, supportrar, partners och andra intressenter. Målet är att bygga och stärka Varbergs BoIS varumärke samt fortsätta utveckla och förstärka föreningens ideella arbete för att attrahera och behålla deltagare och supportrar.

Denna roll erbjuder ett stort mandat och en unik möjlighet att påverka föreningens framtid.

Se länk för mer information och ansökan: Klicka här för att komma till tjänsten som klubbchef