3bits Social shopping

3bits Social shopping

Det sociala samspelet känns viktigare än någonsin och i takt med att e-handeln växer ökar också behovet av att i den kanalen kunna kommunicera under en köpupplevelse med människor som delar samma intressen och som vi gärna vänder oss till när vi ska fatta beslut och få smakråd för att minska risken för felköp. Tekniken möjliggör att vi kan shoppa socialt tillsammans och följa varandras köpresa även på en e-handelssajt med 3bits Social shopping.

Att dela sin shoppingupplevelse med någon online direkt på sajten utan att bara använda olika sociala medier gör det möjligt för kunderna att enkelt dela information, intressen och aktiviteter med varandra.

Genom att installera 3bits Social shopping på din sajt kan du erbjuda dina kunder ett enkelt sätt att shoppa tillsammans.

Följ en vän under shoppingresan

Med 3bits Social shopping kan kunderna ansluta till en gruppchatt där man bjuder in sina vänner och sedan kan se vilken sida de andra är på, dela produkter i chatten och även välja att följa en vän under shoppingresan för att se vännens surfande på sajten.När en användare i chatten byter URL skickas sidans Open Graph (OG) bild eller största bild och används som användarens avatar. Klickar man på avataren landar man på samma sida som sin vän.Det går även att använda chatten som ett anteckningsblock och dela produkter med sig själv för enkel åtkomst senare om chatten inte avslutas.

3 månader prova på utan kostnad

3bits Social shopping erbjuds som SaaS (Software as a Service) med en 3 månads prova på-period utan kostnad. Efter det är kostnaden fn 2000 SEK ex moms per månad och domän för basutförandet. Tecknar ni er däremot för 12 månader blir i stället månadskostnaden fn 1800 SEK. Vi förbehåller oss rätten att förändra både grundkostnad och nivåer baserat på förbrukning. Förändring kan ske inför ny betalningsperiod. Tjänsten löper på till man säger upp den genom att kontakta sales@3bits.se. Ingen återbetalning sker av innevarande period.

Efter att du registrerat dig lägger du in vår snippet på din sida och är redo att komma igång. 3bits Social shopping har stöd för svenska och engelska och kan även temasättas för att passa in i er grafiska profil. Det går även att styra position för att inte dölja viktiga element på er sajt.

Vi på 3bits använder inte datan från 3bits Social shopping för någon marknadsföring, säljer den vidare, eller på något annat sätt som inte är nödvändigt för funktionen. Du som e-handlare kan få anonymiserad statistik när du ber om det.

Microsoft Azure används för hosting för att snabbt kunna skala upp.

Kan vidareutvecklas

3bits Social shopping har möjlighet att utvecklas tillsammans med dig som kund, nya funktioner kan tillföras, till exempel om man skulle vilja integrera mot e-handelssystemet. Vi tar gärna det här konceptet vidare tillsammans. Fyll i formuläret på 3bits.se och erbjud dina kunder att shoppa tillsammans redan i dag.

Sedan 2008 har vi på 3bits hjälpt e-handlare och företag att leverera framgångsrika lösningar som Lindex, Tingstad, Ragn-Sells och Mölnlycke Health Care. Vi är över 40 personer som tillsammans med våra kunder utvecklar e-handelslösningar – allt från webb till logistik.

En av 3bits styrkor är att utvecklingen sker in house i redan sammansvetsade team på kontoren i Göteborg och Jönköping – något som uppskattas både av kunder och medarbetare.

3bits jobbar med allt från själva e-handelsaffären och utveckling av denna till det tekniska genomförandet och förvaltning av lösningar.