Snabbväxande 24SevenOffice startar kontor i Sverige

Börsnoterade 24SevenOffice redovisade det senaste kvartalet en tillväxt på hela 137 procent och företaget är ett av Europas snabbast växande inom webbaserade affärssystem. Försäljningen i Sverige har ökat radikalt och står idag för 30 procent av all nyförsäljning. Nu öppnar 24SevenOffice kontor i Stockholm.

- Vi möter ett stort intresse hos svenska företag som tröttnat på traditionella affärssystem som både är dyra och statiska. I stället lockas de av att få en smart affärslösning i en vanlig webbläsare och enkelt betala för tjänsten efter hur många som använder den, säger en glad Börge Granli, VD för 24SevenOffice i Sverige.

Programvara som levereras som en tjänst över Internet, också känt som Software as a Service (SaaS), är en leveransmodell som snabbt vinner ny terräng. De traditionella leverantörerna av affärssystem har börjat lansera webbaserade lösningar, men 24SevenOffice har ett försprång eftersom man arbetat med SaaS i över tio år.

- Det är stor skillnad mellan att erbjuda en äkta SaaS-lösning och att klistra på ett webbgränssnitt på ett gammalt system som de traditionella gör, säger Ståle Risa, COO i 24SevenOffice.

Enligt analysföretaget Gartner är SaaS på väg att bli en alltmer dominerande leveransmodell. De bedömer att 25 procent av alla affärssystem kommer att levereras som en tjänst under de närmaste tre åren.

Nya kontoret invigs den 5 september
I samband med invigningen av det nya Stockholmskontoret på fredag den 5 september kl. 13.00 anordnas också ett seminarium om Software as a Service. Där kan kunder, partner och media få mer information om 24SevenOffice och deras lösningar. Då kommer även de allra senaste trenderna inom SaaS och webbaserade affärssystem att presenteras.

Mer information om seminariet och ett komplett program kan laddas ned från www.24sevenoffice.com/Webpage/se/images/invitation.jpg.

Kontaktpersoner:
Börge Granli, VD: +47 92033331, bg@24SevenOffice.com
Mikael Westmark, presskontakt: 08-522 358 01, mikael@westmark.se

Om 24SevenOffice
24SevenOffice är Europas ledande leverantör av integrerade affärssystem som levereras som en tjänst på Internet (Software as a Service - SaaS). Systemet innehåller allt ett företag behöver i det dagliga arbetet . Det inkluderar såväl ekonomi, bokföring, fakturering och logistik som kundbehandling och säljstöd (CRM), e-post, fil- och dokumenthantering, gruppkalender, tidsrapportering och projektstyrning. 24SevenOffice har huvudkontor i Oslo, totalt 100 anställda och över 10 000 användare. Företaget har strategiska partnerskap med bl.a. WebEx, Danske Bank, Bluegarden, Dun & Bradstreet och BGC. Aktien är noterad på Oslobörsen. För mer information, ring 08-750 70 80 eller gå in på
www.24SevenOffice.com.